تنها ٢٠ درصد جامعه هدف آذربایجان غربی دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند

سرویس آذربایجان غربی- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تنها ۲۰ درصد از جمعیت هدف استان هر دو دُز واکسن کرونا را تزریق کرده است، گفت: پایلوت طرح سکوی مدیریت هوشمند اجتماعی بیماری کرونا در آذربایجان غربی و دو استان دیگر اجرا می شود.

به گزارش کردپرس، علی مصطفوی عصر روز جمعه شانزدهم مهر در یکصد و پنجاه و دومین جلسه ستاد مقابله با کرونا ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول و هفته نیروی انتظامی، از تلاشهای این نیرو در برقراری نظم و امنیت پایدار و نیز مدیریت بیماری کرونا قدردانی کرد و به تشریح طرح سکوی مدیریت هوشمند بحران اجتماعی بیماری کرونا پرداخت.

او افزود: در این طرح مبنا فناوری اطلاعات است تا علاوه بر اینکه امکان مدیریت تبعات بیماری در حوزه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، شهروندی و... فراهم می شود مواردی چون رهگیری، تصمیم سازی، پیش بینی، کنترل، نظارت و ارائه خدمات مرتبط نیز با استفاده از رویکرد هوشمند عملیاتی خواهد شد.

معاون استاندار با اشاره به اینکه هماهنگی های لازم برای اجرای این طرح در کمیته های تخصصی در دست بررسی است افزود: در حال حاضر ۸۴ درصد جمعیت هدف ۱۲ سال به بالا در استان یک دُز از واکسن کرونا را تزریق کرده است.

مصطفوی ادامه داد: از جمعیت هدف ۲۰ درصد هر دو دُز واکسن کرونا را تزریق کرده است و با توجه به سرعت قابل قبول واکسیناسیون این انتظار می رود در ماههای آتی پوشش لازم تحقق یابد.

او به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص آموزش حضوری در دانشگاه ها و مدارس نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا آموزش حضوری دانشجویان مقطع دکترا به زودی، مقطع کارشناسی از ۱۵ آبان، متوسطه دوم از ۱۵ آبان و متوسطه اول از آذر ماه آغاز می شود.

معاون استاندار در خصوص آموزش حضوری مقطع ابتدایی نیز تصریح کرد: آموزش حضوری مقطع ابتدایی نیز زمانی آغاز می شود که ۸۰ درصد جامعه واکسینه شده باشد.

در این جلسه سازو کارهای اجرای طرح سکوی مدیریت هوشمند اجتماعی بیماری کرونا بررسی شد.

کد خبر 18710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha