تنها دلیل حضور آمریکا در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه مبارزه با داعش است

سرویس جهان- دو مقام آمریکایی تاکید می کنند که تنها دلیل شراکت این کشور با کردهای سوریه مبارزه با گروه تروریستی داعش و شکست دادن این گروه تروریستی است.

به گزارش کردپرس، ادامه حضور نیروهای آمریکایی در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه بعد از خروج نیروهای این کشور از افغانستان در هاله ای از ابهام قرار گرفته است. مقامات کرد سوریه مانند الهام احمد که نگران خروج نیروهای آمریکا از شمال سوریه و حمله مجدد ترکیه به این منطقه بوده و در یک ماه گذشته به روسیه، انگلیس و آمریکا سفر کرده اند، از قول مطمئن آمریکا برای ادامه حضور در این مناطق و عدم خروج نیروهای آمریکا خبر داده اند.

الهام احمد، رئیس کمیته اجرایی شورای دموکراتیک سوریه، شاخه سیاسی نیروهای کرد-عرب سوریه به نشریه نظامی دیفنس وان گفته است مقامات آمریکایی به کردهای سوریه اطمینان داده اند که نیروهای آمریکایی در سوریه، حداقل در دوره زمامداری جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات این کشور که حدود سه سال دیگر بر مسند قدرت خواهد بود، این کشور را ترک نخواهند کرد.

جسیکا مک نالتی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا به این نشریه گفته است در حال حاضر حدود 900 نیروی نظامی آمریکا در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه حضور دارند و با این نیرو همکاری می کنند.

اما این مقام ارشد آمریکایی و سخنگوی شورای امنیت ملی این کشور در مصاحبه با این نشریه آمریکایی تاکید کرده اند که تنها دلیل حضور نیروهای آمریکایی در شمال سوریه مبارزه با داعش به همراه نیروهای کرد تا زمان شکست دادن کامل این گروه ترویستی است.

مک نالتی به این نشریه گفته است تنها ماموریت نظامیان آمریکا در سوریه شکست دادن داعش است و این کشور به ادامه حضور در شمال شرق سوریه تا شکست کامل داعش متعهد خواهد ماند.

یکی از سخنگویان شورای امنیت ملی آمریکا نیز که نام او فاش نشده، به نشریه دیفنس وان گفته تنها هدف حضور نظامی آمریکا در سوریه ممکن ساختن ادامه مبارزه با داعش است و این مسئله همچنان ادامه دارد. این مقام آمریکایی حضور نظامی آمریکا را در سوریه محدود خواند و تاکید کرد این حضور تنها به عنوان عضوی از ائتلاف مبارزه با داعش صورت گرفته است.

با این حال، ناتاشا هال، پژوهشگر ارشد مرکز مطالعات استراتژیک و بین الملل معتقد است مبارزه با داعش تنها دلیل حضور نظامی آمریکا در سوریه نیست بلکه این کشور همچنین مانعی بر سر پیشروی ترکیه در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه است.

کد خبر 18702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha