درخواست کردها از انگلیس برای پایان دادن به دخالت ترکیه در سوریه

سرویس جهان- رئیس هیئت اجرایی شورای دموکراتیک سوریه از دولت انگلیس خواست ترکیه را برای پایان دادن به دخالت در امور سوریه تحت فشار قرار دهد.

به گزارش کردپرس، الهام احمد، از مقامات ارشد اداره خودگردان شمال شرق سوریه، از انگلیس به عنوان عضو ائتلاف مبارزه با داعش خواست ترکیه را وادار کند از ایفای نقش منفی در سوریه و دخالت در امور این کشور دست بر دارد.

این مقام ارشد کرد سوریه که در انگلیس با مقامات این کشور دیدار و گفتگو کرده، به روزنامه انگلیسی زبان نشنال امارات گفته است ما از دولت انگلیس می خواهیم نقش مثبتی در سوریه ایفا کند و ترکیه را به خاطر ایفای نقش منفی در سوریه و دخالت در امور سیاسی این کشور تحت فشار قرار دهد.

الهام احمد که برای دیدار با مقامات روسیه و آمریکا به مسکو و واشنگتن نیز سفر کرده است، افزود: ما و نیروهای نظامی انگلیس در یک جبهه با داعش مبارزه کردیم و هزاران تن از نیروهای ما شهید شدند. امروز ترکیه به ما حمله می کند. ما با برقرای آتش بس توافق کردیم اما ترکیه روزانه از پهپاد علیه ما استفاده می کند.

رئیس کمیته اجرایی شورای دموکراتیک سوریه، شاخه سیاسی نیروهای کرد-عرب سوریه از انگلیس خواست از کردهای سوریه حمایت کند و در پایان دادن به داعش به آنها کمک کند.

الهام احمد از اعضای ائتلاف بویژه آمریکا و انگلیس خواست بعد از پایان مبارزه با داعش در بازسازی شمال شرق سوریه به اداره خودگردان کمک کنند تا با ارائه خدمات مناسب به مردم مانع پیوستن آنها به داعش شوند.

او خواستار کمک های خارجی به کردهای سوریه در زمینه های ایجاد نهادهای مختلف در منطقه شمال شرق سوریه، تولید برق، تامین آب، توسعه کشاورزی و غیره شد.

کد خبر 18696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha