برهم صالح: بیانیه آیت الله سیستانی درباره انتخابات، یک موضع گیری میهنی است

سرویس عراق و اقلیم کردستان – برهم صالح رئیس جمهور عراق با انتشار بیانیه ای موضع آیت الله سیستانی در بیانیه اخیرش برای دعوت از شهروندان به مشارکت در انتخابات را یک موضع گیری میهنی دانست.

به گزارش کرد پرس به نقل از منابع خبری عراقی، برهم صالح در صفحه شخصی اش در توییتر در این باره نوشت: راهنمایی های صادره از سوی مرجع عالیقدر حضرت آیت الله سیستانی درباره انتخابات، یک موضع میهنی دلسوزانه و در شرایط حساس با هدف دفاع از کشور و حمایت از شهروندان درباره ضرورت تضمین اراده آزاد آنها و مشارکت گسترده با هدف اصلاح مشکلات ساختار حاکمیت و گام برداشتن در راستای اصلاحات مورد نظر است.

مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد: بیانیه مرجع عالیقدر حضرت آیت الله سیستانی درباره انتخابات را با مفاهیم والای میهنی و انسانی آن، دریافت کردیم.

کاظمی افزود: بر پایبندی نهادها حاکمیت بر حفاظت از روند انتخابات تأکید می کنیم و از نامزدها می خواهیم به قوانین و ضوابط پایبند باشند. همچنین شهروندان را به شرکت گسترده و انتخاب درست نامزدها دعوت می کنیم.

یادآور می شود آیت الله سیستانی با صدور بیانیه ای، با دعوت از شهروندان برای مشارکت آگاهانه در انتخابات، درباره انتخاب "افراد بی اعتقاد به منافع والای عراق" هشدار داده بود.

کد خبر 18151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha