تاکید دادستان کردستان بر برخورد قاطع با ساخت وسازهای غیرمجاز  حریم  زریوار

سرویس کردستان - دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان گفت: مقابله با ساخت و  سازهای غیرمجاز صرفا به قلع و قمع محدود نمی شود و در وهله اول پیشگیری اورژانسی از احداث بناهای غیرمجاز ضروری است.

به گزارش کرد پرس، محمد جباری در مراسم تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مریوان، گفت: شهرستان مریوان با تقدیم هزاران شهید و جانباز به انقلاب اسلامی نقش ویژه ای در موفقیت کشورمان در جنگ تحمیلی در مقابل رژیم بعث ایفا کرده است.

وی اظهار کرد: عدالت از والاترین اهداف انسانیت است و انسان کامل همواره بدنبال عدالت و قسط و اجرای آن در جامعه است.

دادستان عمومی و انقلاب سنندج با اشاره به ضرورت تسریع در رسیدگی به پرونده های قضایی در مریوان، ادامه داد: با توجه به فرهنگ مردم مریوان، استفاده از پتانسیل های بالای صلح و سازش و شورای حل اختلاف در حل و فصل دعاوی می تواند تاثیر بسیار زیادی در کاهش ورودی پرونده ها به دادگستری داشته باشد.

جباری دریاچه زریبار را نعمت بی بدیل خداوند برای استان کردستان و شهر مریوان بیان کرد و افزود: رعایت مسائل زیست محیطی و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم این دریاچه ضروری است و مدیران شهرستان با نظارت های دقیق بر جلوگیری از تخریب اکو سیستم این دریاچه اهتمام جدی ورزند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود نقش دادستان را در مقابله با مجرمین، احیای حقوق عامه، پیشگیری از وقوع جرم و اجرای عدالت در جامعه را کلیدی توصیف کرد و یادآور شد: یکی از توقعات اساسی مردم مریوان وجود امنیت هست و بنده با قاطعیت اعلام می نمایم که هر کسی که سالب امنیت مردم باشد نمی تواند از اجرای عدالت فرار کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان عدم تثبیت عملی مالکیت عرصه های ملی و منابع طبیعی را از نقاط ضعف عمده در برخورد با زمین خواران و متعرضان به بیت المال عنوان کرد و بیان کرد: شورای حفظ حقوق اراضی ملی و منابع طبیعی استان کردستان با قدرت تمام با متصرفین به عرصه های ملی و منابع طبیعی برخورد می کند.

رئیس دادگستری شهرستان مریوان نیز در این مراسم از ثبت تمامی پرونده های وارده به دادگستری مریوان خبر داد و گفت: هم اکنون 93.3 درصد ابلاغات در این شهرستان به صورت الکترونیک صادر می شود.

علیرضا جعفری اظهار کرد: از ابتدای خرداد ماه سال جاری تا کنون بیش از 9 هزار و 840 پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب مریوان توسط قضات رسیدگی شده است که خوشبختانه آمار عملکرد مثبت یک هزار و 177 پرونده ثبت شده است.

گفتنی است در پایان این مراسم از زحمات و تلاش های دلاور علیزاده تقدیر شد و زاهد کریمی به عنوان دادستان جدید دادسرای عمومی و انقلاب مریوان معرفی شد.

کد خبر 18072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha