رقابت اپوزیسیون و کردهای سوریه در واشنگتن بر سر کسب حمایت آمریکا

سرویس جهان- مقامات اداره خودگردان کردی در شمال سوریه و ائتلاف مخالفان سوریه تحت حمایت ترکیه در حال دیدار و گفتگو با مقامات آمریکایی بر سر آینده سوریه متاثر از سیاست های جو بایدن در مورد خاورمیانه، بویژه پس از عقب نشینی این کشور از افغانستان هستند.

به گزارش کردپرس، در یک هفته اخیر هیئتی از مقامات وابسته به اداره خودگردان کردی در شمال سوریه دیدارهای مختلفی با مقامات دولت آمریکا و نمایندگان کنگره و سنا داشته اند. همزمان هیئتی دیگر از کردها برای گفتگو با مقامات روسیه به مسکو رفته است.

نشریه آمریکایی المانیتور نیز از سفر هیئتی از ائتلاف مخالفان سوریه به واشنگتن خبر داده است. این گروه مورد حمایت سیاسی و نظامی ترکیه قرار دارد.

به نوشته این نشریه، هیئت مخالفان سوریه این هفته قرار است با روسای کمیته روابط خارجی سنا و کنگره آمریکا و همچنین مقامات شورای امنیت ملی آمریکا دیدار و گفتگو کنند. این هیئت قرار است با دست اندرکاران وزارت خارجه آمریکا در امور سوریه مانند جوی هوود و اتان گولدریچ نیز دیدار و گفتگو کنند.

قتیبه ادلیبی، نماینده ائتلاف مخالفان سوریه در آمریکا در این باره گفته است سوریه مانند دیگر موضوعات منطقه در اولویت آمریکا نیست. ما می خواهیم وارد تعامل با آمریکا شویم تا اگر این کشور قصد عقب نشینی از سوریه را دارد از اهرم های دولت آمریکا برای پیش بردن گذار سیاسی در این کشور استفاده کنیم تا این اهرم ها به سادگی و در صورت خروج آمریکا از دست نرود.

همزمان برخی فعالان و کارشناسان مسائل کردی از دیدار چند تن از مقامات شورای میهنی کرد سوریه، طیف مخالف اداره خودگردان کردی در سوریه با مقامات آمریکایی خبر داده اند.

سینم محمد فرستاده شورای دموکراتیک سوریه، شاخه سیاسی نیروهای کرد-عرب سوریه در واشنگتن گفته است هدف از ملاقات با مقامات دولت آمریکا اطمینان یافتن از ادامه حضور نیروهای این کشور در سوریه تا رسیدن به یک راه حل سیاسی در این کشور است.

مقامات کرد همچنین از دولت آمریکا می خواهند کمک بیشتری به کردها در اداره کمپ های شمال سوریه ارائه دهند. در این کمپ ها نزدیک به 10000 جنگجوی داعش اسکان داده شده اند.

کد خبر 18029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha