واحد تولید گونی با سرمایه گذاری 5 میلیارد تومانی در سنندج افتتاح شد

سرویس کردستان – به مناسبت هفته دفاع مقدس دومین واحد تولید گونی با میزان سرمایه گذاری 5 میلیارد تومان و با ظرفیت تولید سالانه ۱۲۰۰ تن در سنندج افتتاح شد.

به گزارش کرد پرس، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت کردستان در مراسم افتتاح واحد تولیدی گونی با بیان اینکه این واحد با سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد تومان فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: تولیدات این واحد در بسته‌بندی کیسه‌های آرد و خوراک غلات استفاده می‌شود.

محمد دره وزمی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۵۰ واحد صنعتی در استان کردستان وجود دارد، اظهار کرد: از این تعداد ۷۷۰ واحد فعال و ۱۷۴ واحد راکد و نیمه فعال در استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۱۸ هزار نفر به صورت اسمی و ۱۴ هزار نفر به صورت واقعی در بخش صنعت استان مشغول بکار هستند، افزود: تاکنون بیش از ۳ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان برای کل واحدهای صنعتی استان سرمایه‌گذاری شده است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت کردستان ادامه داد: در حال حاضر یک واحد گونی بافی دیگر در شهرستان دیواندره فعال است که منجر به اشتغال‌زایی ۵۰ نفر شده است.

دره وزمی با اشاره به اینکه واحد تولیدی اطلس بافت ماد آبیدر با ظرفیت تولید سالانه ۱۲۰۰ تن در سال دومین واحد تولید گونی در استان است، یادآور شد: در این واحد ۱۸ نفر به صورت مستقیم 2 شیفت مشغول به کار هستند.

وی بیان کرد: بیش از ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان سرمایه این واحد توسط پست بانک و از محل اعتبارات تبصره ۱۸ به با نرخ ۱۲ درصد تامین شده و مابقی آورده خود سرمایه‌گذار است.

کد خبر 18013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha