کَی کُرد؛ کمدین موفق کُرد در انگلیس

سرویس جهان- کی کرد نام هنری کورنگ عبدالله، کمدین کرد ساکن انگلیس است که در کنار اجرای ستاند آپ کمدی، دستی در نویسندگی برنامه های طنز برای شبکه های تلویزینی مانند بی بی سی و سکای هم دارد.

به گزارش کردپرس، کَی کُرد این روزها در محافل طنز انگلیس نامی شناخته شده و یک برند طنز برای مردم بریتانیا محسوب می شود زیرا به قول برخی رسانه های انگلیس مانند مجله فِست، رگبار جوک های این هنرمند کردتبار تماشاگران را از خنده روده بر می کند.

این تنها هنرمند کردتبار انگلیس که مجله فست نام اصلی او را کورنگ عبدالله عنوان کرده، از قربانیان طرح بدنام انفال است که توسط صدام حسین برای از بین کردهای عراق اجرا کرد. برخی رسانه ها می گویند پدر و مادر این هنرمند کمدین به دنبال اجرای طرح انفال از سوی صدام به ایران فرار کردند و کورنگ در سقز متولد شد.

برخی رسانه های انگلیسی او را از جمله موفق ترین کمدین های حال حاضر کشور توصیف می کنند. کَی کرد نامی است که همکلاسی ها و همکاران برای او انتخاب کرده اند آنها کَی را از کورنگ برگرفته و کُرد را به آن افزودند. این هنرمند کرد «Kae Kurd» را برای خود انتخاب کرد و اکنون با این نام شناخته می شود.

این هنرمند یک نویسنده چیره دست نیز محسوب می شود و در کنار اجرای کمدی در سراسر انگلیس، برای روزنامه هایی مانند آی نیوز و توتال پالتیکس نیز مطلب نوشته و نویسندگی برنامه های تلویزیونی در شبکه های بی بی سی انگلیسی و سکای وان را بر عهده دارد.

کی کُرد از تناقضات فرهنگی و زبانی که برای کردها در انگلیس پیش می آید به عنوان دستمایه طنز استفاده می کند. البته می تواند از کرونا گرفته تا جنگ کردها با داعش نیز برای خنداندن مردم استفاده کند.

ایونینگ استاندارد، برودوی بیبی و هرالد از جمله رسانه هایی هستند که او را یک کمدین موفق و آینده دار توصیف کرده اند.

کد خبر 18004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha