افتتاح بیست و چهارمین مرکز واکسیناسیون تجمیعی کرونا در کردستان

سرویس کردستان - بیست‌وچهارمین مرکز واکسیناسیون تجمیعی کرونا در کردستان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، سپاه، جمعیت هلال احمر و آموزش و پرورش در ورزشگاه استاد پژوهش بهاران در سنندج راه‌اندازی شد.

به گزارش کرد پرس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ظهر امروز در مراسم افتتاح این مرکز، گفت: در حال حاضر 7 مرکز تجمیعی واکسیناسیون در شهرستان سنندج فعالیت دارند که با راه‌اندازی این مرکز این تعداد در استان به 24 و در شهرستان سنندج به 8 مرکز افزایش می‌یابد.

فرزین رضاعی اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی ما روزانه در این مرکز بیش از یک هزار نفر در سنندج می‌توانند واکسن خود را دریافت کنند.

وی به آخرین وضعیت کرونا در استان کردستان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر کردستان همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و وضعیت در شهرستان‌های سنندج و مریوان فوق قرمز و بحرانی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با تأکید بر اینکه وضعیت سنندج بسیار بحرانی است، ادامه داد: ظرفیت تخت‌های بیمارستان‌های استان روبه اتمام است که یکی از دلایل اصلی آن عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است بنابراین اگر مردم همکاری نکنند وضعیت از شرایط کنونی نیز بدتر و بحرانی‌تر می شود.

رضاعی یادآور شد: با وجود افزایش تعداد بخش‌های مربوط به بیماران مبتلا به کرونا اما همچنان تعداد بیماران بیشتر از توان و ظرفیت بیمارستان‌های استان است.

وی از شهروندان خواست به شایعات فضای مجازی در خصوص واکسن کرونا توجه و باور نکنند، بیان کرد: حدود ۷۰ درصد از جمعیت شهرستان بیجار واکسینه شده‌اند که این امر باعث شده از تعداد ۷۰ بستری در یک ماه اخیر به ۱۶ بستری کاهش یابد و طی چند هفته گذشته هیچ موردی از فوت ناشی از کرونا در این شهر به ثبت نرسیده است و این شواهد نشان می‌دهد واکسیناسیون در کنترل این اپیدمی نقش بسیار موثری دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از مردم درخواست کرد تا از برگزاری هرگونه دورهمی خانوادگی خودداری کرده و به‌هیچ‌وجه بدون ماسک در اماکن عمومی تردد نکنند.

رضاعی با بیان اینکه تاکنون 430 هزار نفر در کردستان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که معادل 40 درصد جمعیت هدف ما است، اظهار کرد: حدود 20 درصد از جمعیت هدف استان دُز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

کد خبر 17550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha