سیروان بارزانی: نگران قدرت گیری مجدد داعش، پس از خروج آمریکا از عراق هستیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک فرمانده ارشد نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان درباره قدرت گیری و ظهور مجدد داعش پس از خروج نیروهای آمریکا از عراق در پایان سال جاری اظهار نگرانی کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، سرلشکر سیروان بارزانی در گفتگو با روزنامه فرانسوی لوموند گفت: به شدت نگران بازگشت داعش هستیم. به همین دلیل از نیروهای رزمی آمریکا می خواهیم در شهرهای عراق باقی بمانند.

بارزانی افزود: ما نگران تکرار حوادث پس از تصمیم باراک اوباما رئیس جمهور اسبق آمریکا در سال 2011 در زمینه خروج نیروهایش از عراق و پیدایش تشکیلات تروریستی داعش و اشغال بخش های گسترده ای از خاک کشور توسط این گروه تروریستی هستیم.

این فرمانده نیروهای پیشمرگ تأکید کرد: عراق همچنان نیازمند فناوری ائتلاف بین المللی علیه داعش به ویژه پهپادها و دوربین های دید در شب است و ماندن نیروهای ائتلاف بین المللی برای روحیه مردم عراق مهم است.

روزنامه لوموند همچنین می نویسد که رهبران کرد تکرار سناریوی افغانستان در عراق یا حوادث سال 2014 و فروپاشی ارتش این کشور در مقابل داعش را بعید می دانند. زیرا به باور آنها ارتش عراق در زمینه رویارویی با تشکیلات تروریستی تجربیات فراوانی کسب کرده است.

یادآور می شود عراق و ایالات متحده آمریکا در ماه ژوئیه گذشته درباره خروج کلیه نیروهای رزمی آمریکا از این کشور تا پایان سال 2021 به توافق دست یافتند.

کد خبر 17416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha