عملیات واکسیناسیون دام سنگین علیه بیماری بروسلوز در کردستان آغاز شد

سرویس کردستان - معاون سلامت دامپزشکی کردستان گفت: عملیات واکسیناسیون گاو و گوساله علیه بیماری بروسلوز و همچنین مرحله دوم واکسیناسیون دامی علیه بیماری لمپی اسکین از روز گذشته در سطح استان آغاز شد.

به گزارش کرد پرس، ناصر مخدوم اظهار کرد: اداره کل دامپزشکی استان عملیات واکسیناسیون بروسلوز در دام سنگین و همچنین مرحله دوم واکسیناسیون دامی علیه بیماری لمپی اسکین را به صورت رایگان اجرا می کند.

وی افزود: این عملیات در مدت 30 روز کاری و با استفاده توان مراکز مایه کوبی دامپزشکی بخش غیر دولتی انجام خواهد شد و تمامی واحدهای اپیدمیولوژیک روستایی شهرستان که در مرحله اول سال جاری مایه کوبی لمپی اسکین تحت پوشش واکسیناسیون قرار نگرفته اند با اولویت مناطق کانون و شعاع مایه کوبی خواهد شد.

معاون سلامت دامپزشکی کردستان ادامه داد: در خصوص واکسیناسیون بروسلوز دام سنگین نیز در تمامی واحدهای اپیدمیولوژیک شهرستان با اولویت واحدهای گاوداری صنعتی، نیمه صنعتی، مناطق پر خطر و کانون های بیماری دامی و انسانی تب مالت انجام خواهد شد.

مخدوم از بهره برداران و دامداران درخواست کرد با توجه به اهمیت این واکسیناسیون در حفظ سلامتی خود و دام ها، با اکیپ های اعزامی دامپزشکی همکاری لازم را به عمل آورند.

کد خبر 16943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha