بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم مازد بر نیاز کشاورزان کردستانی خریداری شد

سرویس کردستان – رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: از آغاز فصل برداشت گندم تا روز گذشته، ۲۸۰ هزار و ۲۲۵ تن گندم مازاد برنیاز از کشاورزان استان به طور تضمینی خریداری شده است.

به گزارش کرد پرس، محمدفرید سپری با اشاره به اینکه آهنگ خرید گندم در استان به ۵۳ تن در روز رسیده است، اظهار کرد: تقریبا برداشت و خرید تضمینی گندم در استان به پایان رسیده است.

وی میزان خرید تضمینی گندم در استان را ۲۸۰ هزار و ۲۲۵ تن اعلام کرد و افزود: کل گندم خریداری شده استان در سامانه سیفا به ثبت رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه ارزش ریالی گندم خریداری شده در استان بیش از ۱۴ هزار و ۲۴۳ میلیارد و ۵۵۷ میلیون ریال بوده است، ادامه داد: تاکنون ۱۴ هزار و ۱۹۶ میلیارد و ۳۹۶ میلیون و ۸۳۷ هزار ریال بهای گندم خریداری شده به حساب گندمکاران استان واریز شده است.

سپری یادآور شد: از مجموع گندم خریداری شده ۷۳ هزار و ۵۶۳ تن مربوط به شهرستان قروه، ۵۴ هزار و ۵۹۷ تن شهرستان سقز، ۵۱ هزار و ۲۷ تن شهرستان بیجار و ۴۸ هزار و ۵۸۸ تن هم مربوط به شهرستان دهگلان است.

وی بیان کرد: ۳۲ هزار و ۷۴۳ تن گندم هم در کامیاران، ۱۵ هزار و ۴۵۵ تن در دیواندره، یک هزار و ۵۹۶ تن در سنندج، یک هزار و ۱۱۶ تن در سروآباد، ۸۳۵ تن در بانه و ۷۰۵ تن هم در مریوان خریداری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از کاهش ۶۲.۴۸ درصدی خرید تضمینی گندم در استان خبرداد و گفت: میزان خرید تضمینی گندم در استان طی سال زراعی گذشته بیش از ۷۴۷ هزار تن بود.

کد خبر 16880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha