۹ بیمار مبتلا به قارچ سیاه در کردستان شناسایی شد

سرویس کردستان - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۹ بیمار مبتلا به قارچ سیاه با علایم بالینی مشخص در استان شناسایی شده و هم اکنون در بیمارستان بستری و تحت مداوا هستند.

به گزارش کُرد پرس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، صدیق جدیدالاسلامی اظهار کرد: بیماری قارچ سیاه که اخیرا در کشور شیوع پیدا کرده استان ما هم درگیر شده و مواردی از این بیماری مشاهده شده است.

وی افزود: در راستای رسیدگی به بیماران مبتلا به این بیماری کمیته علمی و فنی متشکل از تیم عفونی، چشم پزشک، متخصص گوش و حلق و بینی، متخصص داخلی و مدیر دارویی در استان تشکیل شده و در قالب یک تیم درمانی پیگیر موارد ابتلا بوده و کارهای مربوط به این بیماران را انجام می دهند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: یک بخش اختصاصی هم در بیمارستان کوثر سنندج برای این بیماران در نظر گرفته شده است چرا که با توجه به اینکه ممکن است گاهی قسمت هایی از بافت فرد مبتلا برداشته شود لازم است گروه گوش‌ و حلق و بینی مدام در دسترس باشند.

جدید الاسلامی با بیان اینکه در حال حاضر ۹ مورد شناسایی شده تحت مداوا هستند، یادآور شد: توصیه های لازم به کادر درمان در مورد نحوه شناسایی این بیماران داده شده مبنی بر اینکه افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف، افرادی که به هر عنوان دیابت پبشرفته دارند و یا کسانی که داروهایی با دز بالا همانند کورتون مصرف می کنند در معرض خطر این بیماری هستند و امیدواریم این افراد ترخیص ‌و بیمار جدید بستری در این زمینه نداشته باشیم.

کد خبر 16779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha