طرح‌های گردشگری و صنایع‌دستی روستایی در کردستان تسهیلات دریافت می کند

سرویس کردستان - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان از پرداخت تسهیلات کم بهره از محل اعتبارات بنیاد برکت به طرح های واجد شرایط گردشگری و صنایع دستی در سطح روستاهای استان کردستان خبر داد.

به گزارش کُرد پرس، یعقوب گویلیان در نشست با مدیرعامل بنیاد علوی استان کردستان، اظهار کرد: طرح‌های بخش گردشگری و صنایع‌دستی در روستاها جزء طرح‌های موفق در استان بوده و با حمایت بنیاد علوی رشد و توسعه بیشتری را در این حوزه‌ها شاهد خواهیم بود.

وی افزود: بنیاد علوی همواره در راستای رفع بخشی از محرومیت‌ها در استان کردستان پیش قدم بوده و ورود این بنیاد به حوزه گردشگری و صنایع‌دستی روستایی جای تقدیر و تشکر دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان ادامه داد: صنایع‌دستی روستایی استان دارای پتانسیل‌های زیادی است و بانوان شاغل در این بخش از جمله توانمندترین و خلاق‌ترین افراد شاغل در این بخش هستند که نقش بسیار موثری در کارآفرینی و ایجاد اشتغال دارند.

گویلیان پرداخت تسهیلات کم‌بهره و با اقساط بلندمدت به طرح‌های گردشگری روستایی را مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: حمایت از اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سایر طرح‌های گردشگری‌روستایی در راستای جذب گردشگران بیشتر به روستاهای استان بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به خسارت‌های مالی ناشی از ویروس کرونا به حوزه گردشگری و صنایع‌دستی استان، بیان کرد: امید است با پرداخت تسهیلات کم‌بهره توسط بنیادعلوی شاهد رونق بیشتر و دوباره طرح‌های روستایی در استان باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: براساس تفاهم‌نامه منعقد شده مابین وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بنیاد علوی مراحل پرداخت تسهیلات به طرحهای واجد شرایط در استان باید سریعتر مهیا شود.

کد خبر 16720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha