6 واحد صنفی در محدودیت‌های کرونایی در سنندج پلمب شد/بازدید از 473 واحد صنفی

سرویس کردستان - مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از پلمپ 6 واحد صنفی مختلف به علت عدم توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تهدید سلامت شهروندان در روند بازدید از اماکن و اصناف سنندج خبر داد.

به گزارش کُرد پرس، آرزو فلاحی اظهار کرد: در 3 روز گذشته در ادامه فعالیت‌های نظارتی و کنترلی بر فعالیت اصناف 8 اکیپ گشت مشترک ستادی از 35 واحد صنفی و کارشناسان محیطی مرکز بهداشت سنندج از 473 واحد صنفی، تجاری و پزشکی بازدید کردند.

وی افزود: در ادامه اعمال نظارت‌های ویژه بر فعالیت ادارات و اصناف 6 واحد صنفی مختلف به علت عدم توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تهدید سلامتی مردم با دستور قضایی پلمپ شدند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: بازرسین این مرکز در بخش نظارت و کنترلی فعالیت‌های مراکز عرضه غذای آماده و مواد خوراکی از 162 مرکز و رستوران بازدید کرده و 3 مورد از مواد خام تدارک شده در مراکز نامبرده را به جهت تایید سلامت مورد نمونه برداری قرار دادند.

فلاحی با اشاره به بازدیدهای مستمر از خبازی‌های سطح شهر از سوی بهداشت محیط، یادآور شد: در 3 روز گذشته 5 مورد نان خبازی‌های سطح شهر جهت تایید سلامت نان از نظر عدم استفاده از جوش شیرین و تعیین میزان نمک موجود در نان مورد نمونه برداری قرارگرفته است.

وی بیان کرد: در روند این بازدیدها و بازرسی ها 16 واحد صنفی به دلیل سهل انگاری در امر رعایت پروتکل‌های بهداشتی اخطاریه 24 ساعته بهداشتی دریافت کردند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: پیگیری 3 مورد شکایات مردمی ثبت شده در سامانه 190 و 12 مورد اخطاریه‌های صادر شده به اصناف خاطی در 3 روز گذشته به انجام رسیده است.

فلاحی در زمینه سلامت آب شرب شهر سنندج نیز اظهار کرد: نمونه برداری از 38 مورد به جهت تایید سلامت آب و انجام 222 مورد تست کلرسنجی در نقاط مختلف شهر و روستا از فعالیت‌های این مرکز در زمینه نظارت بر فعالیت‌ها و اقدامات کنترلی در راستای بهبود کیفیت آب شرب شهر سنندج انجام شده است.

وی با بیان اینکه در 3 روز گذشته اکیپ‌های نظارتی بر فعالیت رستوران ها، آبمیوه وبستنی فروشی‌ها را همچنان با حساسیت بیشتر به انجام رسانیده اند، افزود: در این مدت مقدار 430 کیلو گرم مواد غذائی فاقد مصرف و تاریخ گذشته کشف و ضبط شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: در 3 روز گذشته تعداد 629 مورد نمونه از شهروندان سنندجی از نظر ابتلا به بیماری کرونا در مراکز 16 ساعته تست سرپائی کرونا به عمل آمده است.

کد خبر 16710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha