183 هزار نفر در تعاونی‌های کردستان عضویت دارند

سرویس کردستان - مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: در حال حاضر ۱۸۳ هزار نفر در تعاونی‌های استان عضویت دارند که از این تعداد ۱۴۰ هزار نفر مرد و ۴۳ هزار نفر زن هستند.

به گزارش کُرد پرس به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، علی اصغر عباسی با اشاره به اینکه ۷۶ درصد اعضای تعاونی‌های استان را مردها و ۲۴ درصد را زنان تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: یک هزار و ۸۹۶ تعاونی فعال و در دست اجرا در استان وجود دارد که برای حدود ۱۶ هزار نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است.

وی افزود: تعریف فضای کسب و کار تعاونی‌ها با ارائه مشوق‌های بیمه‌ای و معافیت‌های مالیاتی و تشکیل تعاونی‌های بزرگ مقیاس با مشارکت تعداد کثیری از ساکنان مناطق حاشیه‌ای و روستایی، ۲ برنامه‌ راهبردی وزارت تعاون است.

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان ادامه داد: طی چند سال گذشته گرایش به تشکیل تعاونی‌های فراگیر در کشور بیشتر شده است که ۷۰ درصد اعضای این تعاونی‌ها را افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی همچون مددجویان کمیته امداد، بهزیستی، روستاییان، زنان سرپرست خانوار یا شاغلان در صنایع دستی تشکیل می‌دهد.

عباسی یادآور شد: هم اکنون در کردستان چهار تعاونی فراگیر وجود دارد که ۲ مورد آن در شهر مریوان و ۲ مورد دیگر در شهرهای قروه و سقز تشکیل شده است.

وی بیان کرد: تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستان نیز که با عضویت نیم درصد از جمعیت هر شهرستان تشکیل می‌شود یکی دیگر از برنامه‌های بخش تعاون است که در کردستان سه مورد در شهرهای بیجار، مریوان و دیواندره فعال هستند.

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با اشاره به اینکه هفته تعاون از ۱۳ شهریور آغاز و تا ۱۹ همین ماه ادامه دارد، گفت: افتتاح پنج تعاونی جدید، دیدار تعاونگران با نماینده ولی فقیه در استان، تجلیل از ۱۱ تعاونی برتر، برگزار ۲ کارگاه آموزشی شامل کرسی تعاون و رویداد تعاون و بازدید از تعاونی‌های موفق از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای گرامیداشت هفته تعاون در کردستان است.

کد خبر 16499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha