اظهارات زن ستیزانه تانجو اوزجان شهردار بولو/CHP: به این موضوع رسیدگی می کنیم

سرویس ترکیه - پس از توهین اخیر شهردار بولو به یک زن محجبه که از او کمک خواسته بود، CHP اعلام کرد که به موضوع «تانجو اوزجان» رسیدگی خواهد کرد.

به گزارش کردپرس، شورای مرکزی اجرایی و تصمیم گیری حزب جمهوری خواه خلق (CHP) در جلسه آینده خود اظهارات زن ستیزانه تانجو اوزجان شهردار بولو و عضو ارشد CHP را مورد بررسی قرار خواهد داد.

تانجو اوزجان شهردار بولو که اخیرا بارها به دلیل اظهارات نژادپرستانه خود درباره پناهجویان خبر آفرین شده بود، در آخرین اظهاراتش جملاتی تحقیر آمیز و زن ستیزانه به زبان آورد. او با شرکت در برنامه پر طرفدار «ارمغان چاغلایان» خبرنگار و برنامه ساز مشهور ترکیه، در پاسخ به این پرسش که خنده دار ترین لحظه زندگیت چیست؟ گفت: «یک بار وقتی در جلسه مردمی بودم زنی با حجاب آمد و از من خواست تا درباره یک موضوع با من سخن بگوید...» اوزجان خاطره درخواست کمک شهروندی را که به دلیل بیماری نمی توانست هزینه های بیمارستان را برای فرزند دار شدن بپردازد، به عنوان خاطره خنده دار خود تعریف کرد.

جملات به کار رفته از سوی اوزجان از سوی مخاطبان این برنامه به عنوان اظهارات «زن ستیزانه و خلاف شأن انسانی» تعریف شد و اعتراض گروه کثیری از زنان را بر انگیخت. پس از این CHP که تا کنون درباره اظهارات نژادپرستانه پیشین اوزجان سکوت اختیار کرده بود، این بار به خشم مردم واکنش نشان داد و اعلام کرد که در اولین جلسه شورای مرکزی به موضوع این عضو ارشد حزب خواهد پرداخت. CHP اعلام کرد که «سخنان زن ستیزانه این عضو با اساس نامه های حزب مغایر است.»

اوزجان پیش از این هم درباره پناهجویان گفته بود که ما شرایط زندگی را برای آنها سخت خواهیم کرد تا از اینجا بروند. «این میهمانی دیگر زیاد به طول انجامیده است.» همچین اوزجان یکی از کسانی بود که در تحریک احساسات نژادپرستانه و ضد پناهجویی مردم و حمله آنها به محله های پناهجویان آنکارا نقش داشت. او به دلیل اظهارات خود در میان توده ملی گرای افراطی ترکیه محبوبیت فراوانی پیدا کرده است.

کد خبر 16458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha