تاکید آمریکاییها بر عدم خروج از سوریه در دیدار با مقامات کرد

سرویس جهان- دیده بان حقوق بشر سوریه از ادامه دیدارهای مقامات آمریکایی با فرماندهان کرد سوریه، تاکید بر عدم خروج نیروهای آمریکا در این دیدارها و ورود یک محموله جدید نظامی شامل سلاح سنگین به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه خبر داده است.

به گزارش کردپرس، دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در انگلیس، از دیدار مقامات آمریکایی با فرماندهای کرد نیروهای دموکراتیک سوریه در رقه و بررسی تحولات اخیر در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه از جمله تشدید حملات هوایی ترکیه در این منطقه خبر داده است.

بر اساس گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه، مسائل شمال سوریه و حملات پهپادی اخیر ترکیه به نیروهای کرد سوریه از جمله موضوعاتی بود که در این دیدار به آنها پرداخته شده است. این نهاد حقوق بشری به نقل از منابع خود ادعا کرده است که طرف آمریکایی تاکید کرده است که قصد خارج کردن نیروهای خود از شمال و شمال شرق سوریه را ندارد هرچند که عدم خروج آنها از شمال سوریه ممکن است تشدید حملات پهپادی ترکیه علیه کردها را به همراه داشته باشد.

طرف آمریکایی همچنین قول داده است وضعیت شمال سوریه را بهبود بخشد و در آینده حمایت های بیشتری از نیروهای کرد-عرب سوریه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه به عمل خواهد آورد.

دیده بان حقوق بشر سوریه همچنین از اجرای برنامه ای برای بازگشت اطمینان بخش آوارگان به شهر گری سپی خبر داده که در جریان جنگ 2019 ترکیه علیه نیروهای کرد سوریه به دست نیروهای شورشی تحت حمایت آنکارا افتاده است.

این نهاد حقوق بشری که روی مسائل سوریه بعد از آغاز بحران این کشور در سال 2011 تمرکز دارد از ورود حمله نظامی دیگری از سوی نیروهای ائتلاف مبارزه با داعش به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه خبر داده است.

کاروان نظامی نیروهای ائتلاف متشکل از 30 کامیون سلاح سنگین و دیگر تجهیزات را از اقلیم کردستان به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه منتقل کرده است.

این نهاد دو هفته پیش نیز از ورود کاروان نظامی دیگر متعلق به نیروهای ائتلاف به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه خبر داده بود.

کد خبر 16438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha