1350 نفر از اهالی هنر و رسانه کردستان هنر کارت دریافت کرده اند

سرویس کردستان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: یک هزار و 350 نفر از هنرمندان، اهالی فرهنگ و رسانه و فعالان قرآنی در استان هنر کارت دریافت کرده‌اند.

به گزارش کُرد پرس، عبید رستمی در جلسه شورای فرهنگ عمومی کردستان از اهدای هنرکارت به یک هزار و 350 نفر از هنرمندان و اهالی فرهنگ و رسانه و فعالان قرآنی در استان خبر داد و اظهار کرد: به ازای هر نفر مبلغ 3 میلیون تومان و جمعاً 4 میلیارد و 50 میلیون تومان به هنرمندان عضو صندوق اعتباری هنر استان به صورت کمک بلاعوض پرداخت شده و در صورت تأمین اعتبار به همین تعداد نفرات و همین مبلغ عیدانه اهدا می شود.

وی افزود: در حال حاضر یک هزار و 700 نفر از طریق صندوق اعتباری هنر کشور در استان کردستان بیمه تامین اجتماعی هستند، اگرچه ما در کردستان یک هزار و 912 نفر عضو صندوق اعتباری هنر داریم و برای همه اعضایی که متقاضی بیمه تامین اجتماعی بوده‌اند مجوز بیمه‌ای و معرفی نامه به شعبات تامین اجتماعی صادر شده است اما بیشتر این افراد از این امکان استفاده نمی‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد استان کردستان از طریق اعتبارات داخلی تاکنون به 40 نفر از هنرمندان به مبلغ 25 میلیون تومان کمک بلاعوض کرده است.

رستمی یادآور شد: 2 هزار و 575 بسته معیشتی به خانواده‌های اهالی فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآنی و کانون های مساجد سراسر استان اهدا شده است.

وی بیان کرد: جمعا 12 میلیارد و 880 میلیون تومان تسهیلات کرونایی با سود بانکی 4 و 12 درصد پرداخت شده است.

کد خبر 16241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha