برهم صالح ترور خبرنگار و تصویربردار یک شبکه عراقی را محکوم کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - رئیس جمهوری عراق ترور خبرنگار و تصویربردار یک شبکه ماهواره ای در جنوب این کشور را محکوم کرد و تسلیت گفت.

به گزارش کردپرس به نقل از پایگاه خبری بغداد الیوم، دفتر اطلاع رسانی برهم احمد صالح، رئیس جمهوری عراق شامگاه شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که وی حادثه ترور احمد عبدالصمد علی و صفاء غالی عبدالمجید، خبرنگار و تصویربردار شبکه ماهواره ای دجله هنگام پوشش اعتراضات در شهر بصره در جنوب این کشور را تسلیت می گوید.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، صالح ضمن محکومیت این چنین جرم هایی علیه خبرنگاران و فعالان مدنی در جریان تظاهرات و اعتراضات مسالمت آمیز، بر مسئولیت نهادهای عراقی در حفاظت از امنیت و آزادی های عمومی و همچنین دستگیری عاملان جرم های این چنین و تحویل آنها به نهاد قضایی عادل تاکید می کند.

دفتر اطلاع رسانی رئیس جمهوری عراق در پایان بیانیه خود نیز آورده است: تسلیت صمیمانه به خانواده های این دو شهید و همکاران و دنبال کنندگان آنها، رحمت گسترده برای شهدا، شفای عاجل برای مجروحان و آزادی و امنیت و صلح نیز برای همه عراقی ها.

در همین حال، سخنگوی وزارت کشور عراق نیز با صدور بیانیه ای ضمن اعلام این که یاسین الیاسری، وزیر کشور حادثه ترور خبرنگار و تصویربردار مذکور در شامگاه جمعه را محکوم می کند و به بستگان آنها تسلیت می گوید، تاکید کرد که وی به دستگاه های ذی ربط در وزارتخانه دستور داده که به سرعت تحقیقات مربوط به این حادثه را به اتمام برسانند و عاملان آن را در سریع ترین زمان ممکن تحویل عدالت دهند تا به عبرتی تبدیل شوند برای هر فردی که وسوسه به هم ریختن امنیت و ثبات این کشور را داشته باشد.

کد خبر 161588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha