بازدید بهداشتی ۵۲۲ مرکز پزشکی و تجاری در سنندج/۱۶ متخلف صنفی اخطاریه بهداشتی گرفتند

سرویس کردستان - مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در چهار روز گذشته اکیپ‌های گشت مشترک محیطی و ستادی جهت ارزیابی رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ۵۲۲ واحد صنفی مختلف، اداره، اماکن عمومی، تجاری و مراکز پزشکی در سنندج بازدید کردند.

به گزارش کُرد پرس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، آرزو فلاحی اظهار کرد: با توجه به پیک پنجم کرونا، درادامه روند اقدامات کنترلی و تشدید نظارت بر تخلفات کرونایی، بازرسین این مرکز موفق به کشف و ضبط 435 کیلو گرم مواد غذائی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف شدند.

وی با بیان اینکه در چهار روز گذشته 11 اکیپ مشترک گشت ستادی از یک اداره و 65 واحد صنفی مختلف بازدید کردند، افزود: بازرسین این مرکز در سطح محیطی 456 واحد صنفی مختلف، اماکن عمومی، تجاری و مراکز پزشکی را مورد بازدید و بازرسی قرار دادند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن اشاره به پلمپ یک باب غذاخوری به جهت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سنندج، از صدور 16 مورد اخطاریه 24 ساعته بهداشتی به مراکز خاطی در چهار روز گذشته خبرداد.

فلاحی یادآور شد: در این مدت همچنین پنج مورد شکایات مردمی و 14مورد اخطاریه‌های صادر شده در گذشته نیز مورد پیگیری های لازم قرار گرفت.

وی در زمینه اقدامات صورت گرفته بر فعالیت گروه شغلی ازجمله رستوران، آبمیوه فروشی، فست فودی و مراکز مشابه، بیان کرد: به جهت حساسیت این گروه شغلی و ارتباط مستقیم با امنیت سلامت مردم بازرسین این مرکز در مدت یاد شده 142 مورد بازدید از مراکز یاد شده را به عمل آورده اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در زمینه نظارت بر سلامت نان، گفت: کارشناسان این مرکز ضمن بازدید از تعدادی از خبازی‌های سطح شهر 10مورد نان را جهت تایید سلامت از نظر مقدار نمک تعیین شده در نان و عدم استفاده از جوش شیرین را مورد نمونه برداری قرار دادند.

فلاحی در خصوص اقدامات نظارتی بر فعالیت‌های صورت گرفته در رابطه بهببود کیفیت آب شرب شهری، اظهار کرد: طی چهار روز گذشته بازرسین بهداشت محیط 34 مورد نمونه برداری تایید سلامت آب و 222 مورد تست کلرسنجی شبکه لوله کشی آب شهری و مناطق روستائی را به انجام رسانیده اند.

وی افزود: روند تشدید نظارت‌ها بر فعالیت ادارات و اصناف به ویژه مراکزی که در زمینه ارایه مواد غذائی و غذای آماده و مواد خوراکی فعالیت دارند همچنان ادامه داشته و حساسیت این گروه شغلی بیشتر از دیگر گروهای شغلی مد نظر است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: 898 مورد نمونه گیری از شهروندان سنندجی از نظرابتلا به بیماری در مراکز تست کرونا در چهار روز گذشته انجام شده است.

فلاحی یادآور شد: از شهروندان عزیز انتظار می رود پروتکل‌های بهداشتی را در وضعیت کنونی شهر سنندج از لحاظ بیماری کرونا را بیش از گذشته رعایت نمایند ویاری گر کادر سلامت در مقابله با این این بیماری مهلک باشند.

کد خبر 16091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha