روزانه 380 تن زباله در سنندج جمع آوری می شود

سرویس کردستان - رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری سنندج گفت: روزانه بیش از 380 تن زباله از سطح شهر جمع آوری و به محل دفن پسماندهای شهری انتقال داده می‌شود.

به گزارش کُرد پرس، سیروان غفوری اظهار کرد: در راستای ساماندهی و استانداردسازی محل دفن پسماند سطح شهر به دلیل نزدیکی به سکونتگاه‌های شهری و روستایی و جلوگیری از مشکلات حاصل از گازهای سمی تولید شده و تهدیدهای زیست محیطی و بهداشت عمومی خاکریزی محل دفن پسماندهای شهری به صورت مستمر اجرا می‌شود.

وی افزود: طی سال گذشته با توجه به تمهیدات فراهم شده کلیه خاک و نخاله‌های سطح شهر به محل دفن پسماندها هدایت شده که این مهم به منظور حفظ بهداشت عمومی و پوشش مرتب و روزانه پسماند و اطفاء حریق‌های احتمالی در محل انجام می‌شد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری سنندج ادامه داد: با توجه به خاتمه پیمان با پیمانکار طرف قرارداد این سازمان تحت عنوان مدیریت خاک و نخاله‌های سطح شهر در پایان تیرماه سال جاری، مدیریت خاک و نخاله به مناطق سه گانه و نواحی واگذار شد.

غفوری یادآور شد: پس از واگذاری مدیریت خاک و نخاله‌های سطح شهر به مناطق و هدایت آن به محل دفن با مشکل مواجه شد که همین امر موجب ایجاد نگرانی به دلیل انتشار بوی بد و آتش سوزی های احتمالی ناشی از آن شد.

وی از اجرای خاکریزی محل دفن پسماندهای شهرداری سنندج خبر داد و بیان کرد: با تعداد 524 سرویس خاک؛ محل تخلیه و دفن پسماندها به صورت کامل پوشش داده شد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری سنندج گفت: ماشین آلات سنگین از قبیل: بیل مکانیکی و خودروهای سنگین برای تامین خاک مورد نظر مطابق قبل با هدف پوشش پسماند و عدم انتشار بوی بد و حفظ بهداشت زیست محیطی در محل دفن پسماندهای شهری مستقر و خاک ریزی مستمر را انجام خواهند داد.

کد خبر 16008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha