تشدید حملات ترکیه علیه کردها همزمان با مشکلات آمریکا در افغانستان

سرویس جهان- نشریه واشنگتن ایگزامینر نوشت: دولت ترکیه در حالی که آمریکا با مشکلات خروج از افغانستان روبه روست حملات پهپادی علیه کردها در عراق و سوریه را افزایش داده است.

به گزارش کردپرس، حملات پهپادی ترکیه علیه کردهای سوریه، به طور بی سابقه ای به مناطق شمال شرق سوریه که نیروهای دولت سوریه، آمریکا و روسیه نیز در آن حضور دارند کشیده شده است.

نشریه واشنگتن ایگزامینر آمریکا تشدید حملات ترکیه علیه کردها در عراق و سوریه را که تلفاتی در میان غیرنظامیان نیز داشته، یکی از پیامدهای خروج آمریکا از افغانستان دانسته است.

این نشریه هشدار داده است ترکیه از مشغول شدن آمریکا به اجرای طرح خروج از مناطق مورد منازعه در خاورمیانه برای پیشبرد اهداف خود بویژه در خاک عراق و سوریه استفاده کرده است که تشدید حملات پهپادی علیه کردها در عراق و سوریه نمود عینی این رویکرد است.

این نشریه در تحلیل استفاده بی سابقه ترکیه از پهپاد در خاک عراق و سوریه نوشت: ترکیه از حل منازعات خود در منطقه از طریق دیپلماسی عاجز است. به همین دلیل شاهد افزایش استفاده رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه از پهپاد برای حل منازعات از طریق جنگ بویژه پهپاد هستیم.

این نشریه آمریکایی هشدار داده است که ترکیه می خواهد در مناطقی که آمریکا حضور دارد-حتی خارج از خاورمیانه- با استفاده از گسترش برنامه کاربرد پهپادهای جنگی، عرصه را بر آمریکا و سپس ناتو تنگ تر کند.

واشنگتن ایگزامینر اردوغان را متهم کرده است که می خواهد با گسترش جنگ از طریق توسعه پهپادها به پاکسازی نژادی در برخی مناطق شمال عراق مانند شنگال اقدام کند.

کد خبر 15794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha