نسبت به ساخت باغ موزه دفاع مقدس، متعهد هستیم

سرویس کردستان - استاندار کردستان گفت: همه ما نسبت به ساخت باغ موزه دفاع مقدس در سنندج متعهد هستیم و با اعتقاد و یقین در این زمینه عمل می کنیم.

به گزارش کرد پرس, بهمن مرادنیا بعد از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با ابراز تاسف و شرمندگی از اینکه طی سالیان گذشته نسبت به احداث باغ موزه دفاع مقدس سنندج کوتاهی شده، اظهار کرد: سازمان مدیریت استان و معاونت عمرانی استانداری این موضوع را به جد پیگیری کردند و حالا که کار شروع شده باید آن را تسریع و تاخیر ۳۰ ساله را جبران کنیم.

وی با اشاره به اینکه تامین اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومانی این پروژه توسط استان، موجب می شود مدت زمان ساخت آن 6 تا 7 سال طول بکشد، پیشنهاد کرد، سوابق پروژه طی نامه ای به اطلاع سردار سلامی (فرمانده کل سپاه پاسداران) برسد تا ایشان دستور دهند قرارگاه خاتم الانبیاء، ساخت باغ موزه دفاع مقدس را به صورت ویژه برای کردستان انجام دهد.

استاندار کردستان همچنین از رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خواست با تامین اعتبار لازم، کار دیوار کشی زمین تعیین شده را آغاز کنند.

در ادامه این جلسه موضوع نگهداری از یادمان های شهدا در همه شهرهای استان مطرح شد که مرادنیا در این زمینه بیان کرد: همه ما باید در این زمینه متعهد باشیم، بحث یادمان بحث عزت ملی ماست و نباید با دید کاسبکارانه به آن نگاه کنیم.

در ادامه این جلسه مقرر شد اعتبار ۲۰۰ میلیون تومانی مورد نیاز برای محوطه سازی یادمان ایثار و مقاومت (در محل آبیدر) به صورت مساوی توسط سازمان مدیریت استان و شهرداری سنندج تامین شود.

استاندار کردستان در پایان جلسه بر لزوم برنامه ریزی مناسب جهت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل شایسته از پیشکسوتان ایثار و شهادت، تاکید کرد.

کد خبر 15750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha