موشک باران عفرین؛ حمله ای که کسی آن را گردن نگرفت

سرویس سوریه - بر اثر پرتاب 13 موشک به خاک عفرین سه غیر نظامی کشته شدند، ترکیه YPG را مسئول این موشک باران دانست اما YPG این ادعا را رد کرد.

به گزارش کردپرس، حمله موشکی به عفرین سبب کشته شدن دست کم 3 تن و مجروح شدن تعدادی غیر نظامی شد. ترکیه یگان های مدافع خلق (YPG) را مسئول این حملات دانست اما YPG با انتشار بیانیه ای وجود هرگونه رابطه با این حملات را رد کرد.

بر اساس گزارش K24 در حملات موشکی دیروز به عفرین در شمال شرقی سوریه، 3 شهروند غیر نظامی از جمله یک کودک جان خود را از دست دادند. برخی از منابع مبدا این حملات را حلب اعلام کرده بودند. با این همه وزارت دفاع ترکیه مسئولیت این حملات را متوجه یگان های مدافع خلق دانست. همچنین فرمانداری استان ختای ترکیه اعلام کرد که 13 موشک از مبداء تل رفعت که تحت کنترل نیروهای YPG است به عفرین شلیک شده است.

بنابر گزارش نرینا آزاد، یگان های مدافع خلق (YPG) امروز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که این نیرو هیچ ارتباطی با این حملات ندارد. در بیانیه YPG آمده است: «اگرچه ما بارها اعلام کرده ایم که در این منطقه هیچ نیرویی نداریم، با این همه حکومت ترکیه همیشه ما را مسئول همه اتفاقات این منطقه می داند. ما ادعاهای مطرح شده را رد می کنیم.»

گفتنی است تا کنون هیچ گروه یا سازمانی مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته است.

کد خبر 15560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha