938 دستگاه ماینر در کردستان کشف شد

سرویس کردستان - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 938 دستگاه استخراج رمز ارز در این استان  کشف شده که سهم قابل توجهی از میزان برق مصرفی را به خود اختصاص داده بودند.

به گزارش کرد پرس, هیوا لهونیان اظهار کرد: دستگاه‌های استخراج رمز ارز دیجیتال، تجهیزاتی پرمصرف بوده و بار زیادی را به شبکه توزیع برق کشور وارد می‌کنند این در حالی است که در شرایط کنونی که تقاضا برای برق از میزان تولید آن در کشور پیشی گرفته است، بار مصرفی این دستگاه ها بیش از پیش به شبکه توزیع برق فشار وارد می کند.

وی با اشاره به مجموعه اقدامات صورت گرفته و دردست اقدام برای مقابله با استخراج رمز ارز غیر مجاز, افزود: شرکت توزیع برق کردستان به صورت جدی در حال رصد فعالیت و شناسایی با مراکز غیر مجاز در استان بوده و با همکاری خوب مراجع قضایی و انتظامی با متخلفان برخورد می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۹۳۸ دستگاه ماینر در مراکز غیر مجاز شناسایی شدند و با این اقدام از تلفات ۲۸۱۴ کیلووات و قریب به ۳ مگاوات از صرف بی رویه انرژی جلوگیری شده است که این مهم نقش اساسی در تأمین برق مطمئن و پایدار برای مشترکین کردستانی به همراه دارد.

لهونیان یادآور شد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه دستگاه رمز ارز غیر مجاز، مراتب را از طریق شماره همراه ۰۹۳۵۴۰۲۱۷۸۰ به صورت پیامک و یا در بستر فضای مجازی و یا از طریق پلیس انتظامی به شماره ۱۱۰ و یا شماره ۱۲۱ واحد عملیات و اتفاقات اطلاع دهند.

وی بیان کرد: این مجموعه اقدامات کمک شایانی به پایداری شبکه و حذف بخشی از خاموشی ها طی روزهای آتی و خسارت وارده به تجیزات و وسایل برقی خواهد کرد.

کد خبر 15516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha