۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
32 هزار بانه ای واکسن کرونا زدند

سرویس کردستان - رییس مرکز بهداشت شهرستان بانه گفت: تا کنون به ۳۲ هزار و ۸۰۰ نفر از جمعیت شهرستان بانه دوز اول واکسن کرونا تزریق شده است.

به گزارش کرد پرس؛ علی مسلمی اظهار کرد: براساس آخرین آمار ۳۲ هزار و ۸۰۰ نفر از جمعیت بالای ۱۸ سال در شهرستان بانه نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کردند و ۳۰ درصد افراد بالای ۶۰ سال نوبت اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی با بیان اینکه ۹ هزار و ۳۰۰ نفر از جمعیت حدود ۶۷ درصد افراد بالای ۶۰ سال بانه نوبت اول واکسن را دریافت کردند, افزود: پنج هزار و ۵۵۰ نفر از جمعیت شهرستان نیز دوز اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

رییس مرکز بهداشت شهرستان بانه با اشاره به افزایش مراجعه افراد با علائم کرونا به مراکز درمانی این شهرستان, ادامه داد: مراجعه افراد به مراکز درمانی با علائم کرونا ۲ برابر شده بنابراین رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی باید بیشتر شود.

مسلمی یادآور شد: افرادی که علائم کرونا دارند با توجه به شروع پیک پنجم باید سریع به پزشک مراجعه کنند اکثر افراد با شدت بیماری به پزشک مراجعه می کنند که این کنترل بیماری را با مشکل مواجه می کنند.

وی بیان کرد: اولویت بندی واکسیناسیون کرونا بر اساس گروه های سنی انجام می شود و متولدین سال ۱۳۵۰ در اولویت دریافت واکسن کرونا هستند و می توانند با مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی واکسن دریافت کنند.

رییس مرکز بهداشت شهرستان بانه گفت: علاوه بر اولویت گروه های سنی گروه های خاص بالای ۱۸ سال شامل بیماران دیابتی و قلبی عروقی با تایید و گروه پزشک متخصص برای دریافت واکسن در اولویت قرار دارند.

مسلمیاظهار کرد: بر اساس لیستی که آموزش و پرورش و سازمان حمل و نقل درون شهری و برون شهری ارائه داده معلمان آموزش و پرورش و رانندگان حمل و نقل واکسینه می شود.

وی افزود: واکسیناسیون اساتید دانشگاه ها نیروهای نظامی و انتظامی، زندانیان و افرادی که در مراکز پرجمعیت فعالیت می کنند نیز شروع شده در روستاهای صعب العبور مجاز هستیم افراد بالای ۳۰ سال نیز واکسینه کنیم.

رییس مرکز بهداشت شهرستان بانه با بیان اینکه وضعیت شهرستان بانه نارنجی است, ادامه داد: بر اساس تصمیم ستاد کرونا کشور همه اماکن ورزشی، بوستان ها، تفرجگاه ها، پارک ها، تالارهای پذیرایی کتابخانه های عمومی و سایر مشاغل مشابه تا روز یکشنبه هفته آینده تعطیل است.

کد خبر 15472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha