قدم های کند اربیل و بغداد برای رسیدگی به وضعیت ایزدیها

سرویس جهان- نادیه مراد، بانوی ایزدی و برنده جایزه صلح نوبل، که مدتها اسیر گروه داعش بود، نسبت به اقدامات ناکافی دولت اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق برای بازسازی شنگال انتقاد کرد.

به گزارش کردپرس، نادیا مراد، زن کرد ایزدی که پس از آزادی از دست داعش، برنده جایزه صلح نوبل و سفیر حسن نیت سازمان ملل شد نسبت به ادامه وضعیت بغرنج ایزدیها در عراق ابراز نگرانی کرد.

نادیه مراد در یادداشتی که در وبسایت سی ان ان منتشر شده، هشدار داد رنج ایزدیها که هزاران تن از آنها به دست داعش کشته شده و صدها تن از زنان و دختران ایزدی همچنان سرنوشت مبهمی دارند، همچنان ادامه دارد و بی توجهی جامعه جهانی به وضعیت آوارگان ایزدی در عراق توجیهی ندارد.

او هشدار داده است دهها هزار تن از ایزدیها همچنان در کمپها زندگی می کنند و اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق نسبت به بازسازی شنگال و فراهم کردن زمینه بازدگشت ایزدیها به این منطقه اقدام قابل توجهی نکرده اند.

نادیا مراد در بیان اهمال اربیل و بغداد در رسیدگی به وضعیت ایزدیها نوشت: اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق، بعد از گذشت ماهها از امضای توافقنامه شنگال، هنوز اقدام شایسته ای از جمله تعیین فرماندار برای پیشبرد اقدامات بازسازی این منطقه ایزدی نشین انجام نداده اند.

کد خبر 15395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha