نمایشگاه خوشنویسی «افسونگری قلم» در قروه دایر شد

سرویس کردستان- نمایشگاه خوشنویسی با عنوان «افسونگری قلم» از آثار «سلمان صادقی» به مناسبت هفته امر به معروف در مجتمع فردوسی ارشاد قروه دایر شد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، همزمان با هفته امر به معروف و نهی از منکر نمایشگاه آثار خوشنویسی «سلمان صادقی» با عنوان «افسونگری قلم» در مجتمع فرهنگی و هنری فردوسی شهرستان قروه دایر شد.

رئیس فرهنگ و ارشاد قروه در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه اظهار داشت: شهرستان قروه دارای 32 خوشنویس ممتاز و یک نفر خوشنویس فوق ممتاز و یک نفر هم دارای مدرک استادی خوشنویسی است.

به گفته «محمد علی مؤمنی» هنر خوشنویسی از هنرهای اصیل ایرانی است و امید می رود دیگر هنرمندان در هر حوزه ای که هستند با برپایی نمایشگاه آثار خود را به علاقه مندان نشان دهند.

او زمان برگزاری نمایشگاه را از 19 تا 26 مرداد دانست و اعلام کرد که علاقه مندان می توانند در این بازه زمانی همه روزه صبح و عصر از این نمایشگاه دیدن نمایند.

نگذارید هنر خوشنویسی از بین رود

38 سال سن دارد و از 24 سالگی است که به صورت حرفه ای با قلم افسونگری می کند. «سلمان صادقی» هنرمند خوشنویس جوان قروه ای از شاگردان هنرمند برجسته استاد «محمدرضا خداویسی» است که نخستین نمایشگاه انفرادی او در قروه و چهارمین نمایشگاهی است که در مجموع دایر می کند.

او که در جشنواره های مختلف شرکت داشته بیشتر در حوزه نستعلیق کار می کند و به نوشتن اشعار شاعران بزرگ ایرانی در کنار آیات قرآن می پردازد.

«سلمان» هم مانند بیشتر هنرمندان دغدغه هایش از حمایت نکردن مسئولان است. «حمایت از انجمن خوشنویسان و هنرمندان کم است و این درد بزرگی است. انتظار دارم مسئولان توجه بیشتری به هنر خوشنویسی داشته باشند و نگذارند این هنر گرانمایه ایرانی از بین رود.»

او که بارها پیگیر ساخت یک فرهنگسرا با یک گالری برای ارائه آثار هنرمندان بوده از اینکه متولیان دغدغه ای برای فرهنگ و هنر ندارند شکایت داشت. «مسئولان ایکاش بدانند اگر فرهنگسرایی باشد که هنرمندان آثار خود را ارائه داهند قطعاً مردم با مفاخر هنری شهر آشنا می شوند و آثار هنرمندان بنامی چون استاد خداویسی را خواهند دید.»

«سلمان» اخیراً آموزشگاه آزادی تأسیس کرده و به هنرجویانش هنرهای تجسمی آموزش می دهد، آغاز و پایان این نمایشگاه را به احترام «استاد خداویسی» به آثار و اختصاص داده است./

کد خبر 15163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha