نقاط حادثه خیز جاده های کردستان باید اصلاح شود

سرویس کردستان - استاندار کردستان بر ضرورت ارتقاء ایمنی راه های استان تاکید کرد و گفت: در موضوع ترافیک و ایمنی راه ها، در برابر جان انسان ها مسئول هستیم و نقاط حادثه خیز جاده های کردستان باید اصلاح شود.

به گزارش کرد پرس, بهمن مرادنیا در اولین جلسه شورای راهبری کاهش سوانح رانندگی استان کردستان، ضمن ابراز تاسف از افزایش آمار فوتی ناشی از تصادفات جاده ای استان، اظهار کرد: نقصان هایی که موجب بروز حوادث رانندگی می شود باید اصلاح یا تکمیل شوند چرا که اگر حتی یک دوربرگردان، اساسی اجرا نشود ممکن است خسارات جانی و مالی به دنبال داشته باشد.

وی در خصوص محور پرتردد و مهم مریوان باشماق نیز بر ضرورت در اولویت قرار دادن این مسیر از سوی ادارات راهداری و راه و شهرسازی تاکید کرد و افزود: این مسیر فقط ۱۷ کیلومتر است و باید ایمنی آن را تامین کنیم.

استاندار کردستان همچنین موضوع ارتقاء خدمات مخابراتی و اینترنتی در جاده های استان را مهم و اولویتدار عنوان کرد و خواستار تسریع در انجام این خدمات شد.

موضوع وانت های میوه فروشی در سطح شهرهای استان، دیگر دستور کار این جلسه بود که مرادنیا در این خصوص یادآور شد: این موضوع تبدیل به معضل شده و حضور آنها بویژه در ورودی شهرها چهره نامناسبی ایجاد کرده است.

وی در تایید نظرات اعضای جلسه، ضرورت اخذ تصمیم قاطع و همکاری دستگاه های ذیربط در اجرای آنرا یادآور شد و بیان کرد: بسیاری از مردم از حضور این وانتبارها در خیابان های شهر معترض هستند و اگر امروز اقدامی جدی در این زمینه انجام نشود، همه خیابان ها را در بر می گیرد.

استاندار کردستان از شهرداری و پلیس راهور خواست در برخورد با وانت هایی که در طرح ساماندهی وانت های دستفروشی همکاری نکنند، برخورد جدی داشته باشند و در صورت عدم تمکین، سهمیه بنزین آنها قطع شود.

کد خبر 15125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha