کشته شده درگیری نیروهای پ.ک.ک و حزب دمکرات شهروند عراقی نبود

سرویس عراق و اقلیم کردستان- منبعی مطلع اعلام کرد فردی که گفته می شود طی درگیری نیروهای حزب دمکرات (پارتی) و پ.ک.ک، در اقلیم کردستان جان خود را از دست داده، شهروند عراقی و دارای تابعیت و شناسنامه عراقی نبوده است.

به گزارش کردپرس، دو شب پیش و در پی وقوع درگیری میان نیروهای حزب دمکرات کردستان (پارتی) و پ.ک.ک در منطقه آمیدی از توابع زاخو در استان دهوک اقلیم کردستان، رسانه و مقامات حزب دمکرات اعلام کردند یک نیروی پیشمرگ در این درگیری جان خود را از دست داده است.

اما سایت خبری آوینه گزارش داد که منبعی مطلع از این درگیری اعلام کرده فردی که در این درگیری کشته شده، اصولا شهروند عراقی نبوده و دارای شناسنامه و مدارک هویتی عراقی نیز نبوده است.

این منبع اشاره کرده که این فرد از اهالی کردستان ترکیه بوده و در منطقه زاخو به خاک سپرده می شود.

همچنین منبعی عالی رتبه از وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان تاکید کرده که از مجموع 14 لشکر تحت فرمان این وزارت خانه هیچ لشکر و نیرویی به منطقه ای که درگیری مذکور درآن روی داده، اعزام نشده است.

از سوی دیگر عثمان کریم سواره نایب رئیس کمیسیون امور پیشمرگ در پارلمان کردستان، به سایت خبری ئیستا نیوز اعلام کرد که یکی از شروط استخدام نیروهای پپیشمرگ این است که افراد شهروند عراق و دارای پدر و مادری عراقی باشند.

سایت خبری آوینه در این خبر اشاره کرده بنا به اطلاعات موجود نیروهایی که به آمیدی و محل درگیری با پ.ک.ک اعزام شده اند، جزو نیروهای زیره وانی بوده اند که از نیروهای وزارت امور داخلی اقلیم و تحت فرمان حزب دمکرات کردستان (پارتی) هستند.

کد خبر 1506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha