درخواست مجدد یک نهاد آمریکایی برای به رسمیت شناخته شدن اداره خودگردان شمال سوریه

سرویس جهان- رئیس کمیسیون آزادی های مذهبی دولت آمریکا از جامعه بین المللی خواست اداره خودگردان شمال سوریه به رهبری کردها را به رسمیت بشناسد.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه مورنینگ استار انگلیس، نادینه مائنزا، رئیس کمیسیون آزادی های مذهبی دولت آمریکا که به تازگی از مناطق تحت کنترل کردهای سوریه بازدید کرده است، از مقامات کشورش خواست مناطق تحت کنترل کردهای سوریه را از اعمال تحریم های موسوم به قیصر علیه سوریه معاف کند.

او که قبلا نیز خواستار به رسمیت شناخته شدن اداره خودگردان شمال و شمال شرق سوریه از سوی دولت آمریکا و جامعه بین المللی شده بود بار دیگر از جامعه بین المللی خواسته است این منطقه را از نظر سیاسی و به عنوان یک دولت محلی به رسمیت بشناسد.

اما نشریه مورنینگ استار درباره واکنش جامعه بین المللی به درخواست به رسمیت شناخته شدن اداره خودگردان شمال و شمال شرق سوریه نوشت: این مسئله نظر جامعه بین المللی را جلب نکرده است.

مقامات کرد اداره خودگردان در شمال و شمال شرق سوریه بارها از آمریکا و جامعه بین المللی خواسته اند این منطقه از نظر سیاسی به رسمیت شناخته شود. شورای دموکراتیک سوریه شاخه سیاسی نیروهای دموکراتیک سوریه تحت رهبری کردهای سوریه در برخی نقاط اروپا و نیز آمریکا دفتر نمایندگی دایر کرده است.

کد خبر 14911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha