اختصاص 155 میلیارد ریال اعتبار به خسارت دیدگان سیل آذربایجان غربی

سرویس آذربایجان غربی- معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: 155 میلیارد ریال اعتبار جهت جبران خسارات ناشی از وقوع سیل سال جاری در آذربایجان غربی تخصیص یافت.

به گزارش کردپرس، غلامعلی مرادی در جلسه کارگروه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده سال جاری افزود: از این میزان اعتبار جهت جبران خسارات سیل سال جاری استان ۸۰ میلیارد ریال اعتبار به صورت کمک بلاعوض و ۷۵ میلیارد ریال در قالب تسهیلات بانکی ارزان قیمت به خسارت دیدگان پرداخت می شود.

مرادی ادامه داد: بیشترین خسارات وارده ازشهرستان میاندوآب گزارش شده که جبران خسارات وارده در دستور کار قرار دارد.

او افزود: براساس هماهنگی های انجام شده با سازمان فضایی کشور تایید مناطق و میزان خسارت توسط این سازمان براورد و پس از تایید سازمان متبوعه پرداخت می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان نیز در این جلسه گفت : بعد از خسارات سیل فروردین ماه بیش از یک میلیون دز واکسن دامی و ۱۵۰۰ لیتر سموم ضدعفونی بصورت یارانه ای و رایگان دربین سیل زده گان توزیع شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی هم با بیان اینکه پیشگیری و پایش نقاط مستعد به خسارات از اهمیت زیادی برخوردار است، اظهار کرد: کاهش بروکرواسی اداری و تسریع در پرداخت تسهیلات و اعتبارات بلا عوض دولتی در اسرع وقت توسط بانک های عامل، لازم و ضروری است.

پیمان آرامون افزود: جلوگیری و برخورد جدی با تخریب کنندگان اراضی کشاورزی ، منابع طبیعی و جنگلها و تغییر کاربری غیر مجاز جهت کاهش خسارات احتمالی لازم است.

کد خبر 147924

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha