آمریکا مانع ورود نیروهای سوریه به مناطق تحت کنترل کردها می شود

سرویس جهان- نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه می گوید کشورش از تلاش دولت سوریه برای ورود به منطقه شمال شرق سوریه جلوگیری خواهد کرد.

به گزارش کردپرس، نیروهای کرد سوریه با کمک آمریکا بر حدود 25 درصد از خاک سوریه در بخش شمال شرق این کشور کنترل دارند. دولت سوریه اخیرا کنترل کردها بر شمال سوریه را غیرقانونی دانسته و بر کنترل مجدد دولت سوریه بر این مناطق تاکید کرده است.

اما جیمز جفری، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه و نیز نماینده رییس جمهور این کشور در ائتلاف مبارزه با داعش، در مصاحبه با نشریه دیفنس پست تاکید کرده است آمریکا نمی گذارد نیروهای دولتی سوریه و یا نیروهای وفادار به آن وارد مناطق تحت کنترل کردهای سوریه شوند. آمریکا حدود 1000 نیروی نظامی را در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه مستقر کرده است.

جیمز جفری به این نشریه گفته است موضع آمریکا این است که بر اساس قطعنامه شماره 2254 سازمان ملل، باید آتش بس فراگیر در سوریه بر قرار شود و هیچ کس برای افزایش قلمرو تحت کنترل خود تلاش نکند.

نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه تاکید کرد هر وقت نیروهای بشار اسد و یا نیروهای وفادار به آن برای نفوذ به مناطق شمال شرق سوریه تلاش کرده اند این تلاش خنثی شده است و این روند ادامه خواهد داشت.

جیمز جفری تاثیر بیرون رفتن نیمی از نیروهای آمریکا از شمال سوریه را بر عملیات مشترک میان کردها و ائتلاف در مبارزه با داعش ناچیز دانست چرا که به گفته وی، آمریکا در عراق نیرو و امکانات نظامی دارد و در صورت لزوم می تواند از آن برای عملیات نظامی در سوریه استفاده کند.

وی از اعلام آمادگی چند کشور خارجی برای اعزام نیرو به شمال سوریه خبر داد اما از بیان نام این کشورها به جز دانمارک خودداری کرد.

با این که در گزارش هایی اعلام شد که فرانسه و انگلیس تعداد نیروهای خود را در سوریه به میزان 15 تا 20 درصد افزایش خواهند داد اما جیمز جفری گفت ما تایید نمی کنیم که فرانسه و انگلیس خواسته باشند نیرو به سوریه اعزام کنند.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 147894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha