سرویس ترکیه - در پی برکناری بدیعه اوزکوکچه ارتان، شهردار کلانشهر وان از سوی وزارت کشور دادستان جمهوری ترکیه با تشکیل پرونده علیه این شهردار منتخب مردم وان خواستار 15 سال حبس برای وی شده است.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری هابر7، در پی برکناری بدیعه اوزکوکچه ارتان، شهردار کلانشهر وان از سوی وزارت کشور ترکیه دادستان جمهوری ترکیه با تشکیل پرونده علیه این شهردار منتخب مردم وان خواستار 15 سال حبس برای این شهردار کرد ترکیه شده است.

در کیفرخواستی که علیه اوزکوکچه ارتان از سوی دادستان جمهوری ترکیه در وان به وزارت عدالت ترکیه ارسال شده است با بیان این که اقداماتی در راستای ارزشمند نشان دادن تروریست هایی که در درگیری با نیروهای امنیتی ترکیه کشته شده اند از سوی ایشان اثبات شده است به اتهام "تبلیغ برای گروه های تروریستی"، "مخالفت با قانون 2911" و "حمایت از جرم و مجرم" خواستار دادرسی و 15 سال حبس شده است.

لازم به ذکر است، سخنرانی اورتان در تاریخ 17 نوامبر 2016 میلادی در مقابل شهرداری کلانشهر وان در اعتراض به تعیین سرپرست برای این شهرداری و تأکید بر این که "کردستان گورستان فاشیسم خواهد بود" به عنوان تبلیغ برای گروه های تروریستی در پرونده وی ذکر شده است.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 146185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha