بیش از 5 هزار کیلو فرآورده های گوشتی غیرقابل مصرف در کردستان کشف شد

سرویس کردستان – مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: در اجرای طرح تشدید نظارت بر بازار در روزهای پنجشنبه و جمعه گذشته در کردستان، بیش از 5 هزار کیلوگرم انواع فرآورده های گوشتی و تخم مرغ غیرقابل مصرف کشف شد.

مجتبی ورمقانی در گفت و گو با خبرنگار کُرد پرس، اظهار کرد: در اجرای طرح تشدید نظارت بر اماکن عرضه فرآورده های خام دامی و بازار، پنجشنبه و جمعه گذشته در کردستان، تعداد یک هزار و 262 مرکز نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی مورد بازدید بازرسان بهداشت عمومی دامپزشکی قرار گرفت.

وی افزود: به منظور نظارت بهینه بر عملکرد مراکز عرضه، نگهداری و فروش فرآورده های خام دامی و در راستای آرامش شهروندان در تامین فرآورده های خام دامی سالم و بهداشتی، طرح تشدید نظارت بهداشتی بر مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته اجرا شد.

مدیرکل دامپزشکی کردستان ادامه داد: این طرح با بهره گیری از حضور تعداد 88 نفر از بازرسان و کارشناسان دامپزشکی استان در قالب 48 اکیپ، در دو شیفت صبح و بعد از ظهر اجرا شد.

ورمقانی یادآور شد: در این طرح از یک هزار و 262 مرکز هدف شامل قصابی ها، مرغ فروشی ها، ماهی فروشی ها، جگرکی ها، رستوران ها، اماکن پخش و توزیع تخم مرغ، رستوران ها، مراکز تهیه غذای آماده، هتل ها، مراکز بوم گردی و تفریحی و غذاخوری های بین راهی بازدید و مقدار یک هزار و 214 کیلوگرم فرآورده های غیر قابل مصرف ضبط شد و برای 22 مرکز صورتجلسه ضبطی جهت تشکیل پرونده قضایی تنظیم شد.

وی بیان کرد: همچنین یک محموله مرغ غیر بهداشتی به وزن 226 کیلوگرم که به وسیله خودروی سواری برای یکی از شهرستان ها حمل می شد و یک محموله تخم مرغ بدون هویت و غیر قابل مصرف به وزن 384 کیلوگرم که در حال توزیع بود و یک محموله 3 هزار و 500 کیلوگرمی ماهی غیر بهداشتی در زمان ورود به سنندج با ماشین فاقد شرایط و نگهداری نامناسب و حمل غیر بهداشتی توسط اکیپ های نظارتی دامپزشکی کشف و ضبط شد.

کد خبر 14354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha