ارتقای ۱۱۸ پله‌ای رتبه دانشگاه کردستان در نظام رتبه‌بندی وبومتریکس سال ۲۰۲۱

سرویس کردستان – رئیس دانشگاه کردستان گفت: دانشگاه کردستان در نظام رتبه‌بندی وبومتریکس سال ۲۰۲۱ با ارتقای 118 پله ای در جایگاه یک هزار و 937 دانشگاه های جهان قرار گرفت.

رحمت صادق، اظهار کرد: بر اساس آخرین نتایج اعلام شده از سوی نظام رتبه‌بندی وبومتریکس در جولای ۲۰۲۱، دانشگاه کردستان توانست رتبه ۱۹۳۷ جهانی، رتبه ۳۶ کشوری ( کل دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور اعم از دانشگاه‌های جامع، دانشگاه‌های صنعتی، دانشگاه‌های هنر، دانشگاه‌های آزاد، پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی) و همچنین در میان دانشگاه‌های جامع کشور رتبه ۱۶ را کسب کند.

وی افزود: نظام رتبه‌بندی وبومتریکس حدود 3 هزار مرکز علمی پژوهشی جهان را بر اساس معیارهای تاثیر، دسترسی و سرآمدی رتبه‌بندی می‌کند.

رئیس دانشگاه کردستان ادامه داد: این رتبه‌بندی توسط آزمایشگاه سایبرمتریک اسپانیا به صورت دوبار در سال انجام می‌گیرد و بر اساس جدیدترین ارزیابی منتشر شده در مرداد ماه سال جاری، ۷۰۴ موسسه ایرانی در لیست ۳۱ هزار موسسه علمی این رتبه‌بندی قرار دارند که در این میان دانشگاه کردستان رتبه ۳۶ کشور را کسب کرده است.

صادقی یادآور شد: رتبه جهانی دانشگاه کردستان در نظام رتبه‌بندی وبومتریکس در سال‌های ۲۰۱۸, ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ به ترتیب ۲۵۷۳، ۲۴۴۰ و ۲۲۲۷ و رتبه کشوری دانشگاه نیز به ترتیب ۴۷، ۴۲ و ۴۲ بوده است و همچنین در نسخه قبلی منتشر شده این رتبه‌بندی در ژانویه ۲۰۲۱، دانشگاه کردستان جایگاه ۲۰۵۵ جهانی را کسب کرده بود.

وی بیان کرد: دانشگاه کردستان در سال‌های اخیر با بروز رسانی پروفایل‌های خود در نظام‌های رتبه‌بندی و دیتا‌بیس‌های بین‌المللی و همچنین ارسال و ثبت داده‌های مورد نیاز توانسته است جایگاه مناسبی در سیستم‌های رنکینگ کسب کند که از آن جمله می‌توان به رتبه ۸۰۰-۶۰۱ دانشگاه‌های جهان، رتبه ۱۶۵ در بین دانشگاه‌های جوان جهان، رتبه ۱۳۳ در بین دانشگاه‌های آسیایی در نظام رتبه‌بندی تایمز، موفقیت چشمگیر در رتبه‌بندی موضوعی تایمز ۲۰۲۱، حضور در بین 20 دانشگاه ایرانی در سیستم رتبه‌بندی یومالتی‌رنک، کسب رتبه ۱۱ دانشگاه‌های جامع کشور در اولین حضور دانشگاه کردستان در رتبه‌بندی جهانی ISC و همچنین کسب رتبه ۴۰۰-۳۰۱ در جدیدترین فهرست نظام رتبه‌بندی موضوعی شانگ های ۲۰۲۱ در حوزه علوم کشاورزی، اشاره کرد.

کد خبر 14110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha