9 سالن سینما به سالن های سینمایی کردستان اضافه شد

سرویس کردستان – رئیس حوزه هنری کردستان گفت: با پایان یافتن عملیات ساخت سالن ها سینمایی در سنندج، بیجار و سقز، 9 سالن سینمایی به سالن های استان اضافه شد.

به گزارش کُرد پرس، امین مرادی صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: براساس چشم انداز بلند مدت حوزه هنری که معرفی حوزه هنری به عنوان سازنده و اداره کننده سینماهایی مقبول تماشاگران و موثر در جریان پخش و نمایش فیلم در سپهر ایران اسلامی است، گسترش فضاهای فرهنگی و هنری در قالب سالن های سینمایی در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در این راستا حوزه هنری با در اختیار داشتن بیش از 130 سالن سینمایی به عنوان بزرگترین سینما دار کشور به منظور اوطع عادلانه زیرساخت های فرهنگی و هنری براساس برنامه ششم توسعه و سند چشم انداز ایران 1404 عملیات ساخت سالن های سینمایی را در شهرهای مختلف کشور با همکاری و مشارکت استانداری ها، سازمان مدیریت وبرتامه ریزی و فرمانداری های شهرستان ها آغاز کرده است.

رئیس حوزه هنری کردستان ادامه داد: در استان کردستان نیز که پیش از این تنها در سنندج و مریوان (بخش خصوصی) سالن سینمایی جهت اکران فیلم وجود داشت ساخت سینما در بیجار آغاز و در کمتر از 8 ماه عملیات ساخت سالن سینمایی آزادی بیجار به سرانجام رسید که با استقبال بسیار خوب مردمی مواجه شد.

مرادی یادآور شد: بعد از این تجربه موفق و براساس پیگیری های صورت گرفته مجموعه غیر فعال شهید بهشتی این شهر در اواخر سال 1398 جهت تبدیل به سالن سینمایی در اختیار حوزه هنری استان کردستان و موسسه بهمن سبز قرار گرفت.

وی بیان کرد: کلنگ زنی عملیات ساخت این مکان اسفند ماه 98 با حضور استاندار کردستان آغاز شد که متاسفانه به دلیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا پس از مدتی فعالیت براساس دستورالعمل های صادره چند ماه متوقف و مجدداً از اواسط تابستان 99 با رعایت کامل شیوه نامه های کرونایی عملیات ساخت آن شروع شد.

رئیس حوزه هنری کردستان گفت: در کنار این پروژه سینمایی با توجه به استقبال گسترده مردم شهر بیجار از سینما و به منظور افزایش سرانه صندلی سینمایی، تبدیل سینما آزادی بیجار به یک پردیس سه سالنه نیز در دستور کار قرار گرفت که براساس آن با افزایش 2 سالن سینمایی، صندلی سینمایی نیز در این شهر افزایش پیدا کرده است.

مرادی اظهار کرد: از دیگر پروزه های مهم سینمایی حوزه هنری همزمان با این دو پروژه ساخت 4 سالن سینمایی در مجموعه پردیس سینمایی بهمن سنندج است که در مجموع 220 صندلی به ظرفیت 759 صندلی موجود پردیس سینمایی بهمن سنندج می افزاید.

وی افزود: ساخت اولین سینما روباز منطقه غرب کشور در پردیس سینمایی بهمن سنندج نیز از پروژه های مهمی است که در این سینما رقم خورده است.

رئیس حوزه هنری کردستان گفت: هم اکنون با اتمام عملیات پروژه های در دست اقدام حوزه هنری شمارش معکوس آغاز به کار 3 سالن سینمایی در پردیس سینمایی مهر سقز، 2 سالن در پردیس سینمایی آزادی بیجار و 4 سالن در پردیس سینمایی بهمن سنندج آغاز شده است که نوید بخش روند ساخت سالن های سینمایی در دیگر شهرستان های استان خواهد بود.

مرادی اظهار کرد: با آغاز به کار این 9 سالن سینمایی مجموع سالن های در اختیار حوزه هنری به 13 سالن سینمایی و تعداد صندلی های سینمایی استان از 1380 صندلی موجود به 1745 صندلی افزایش پیدا می کند و حدود 33 درصد به سرانه صندلی استان افزوده می شود.

وی افزود: تا پایان سال 1398 استان کردستان با دارا بودن 11 شهرستان و 32 شهر تنها در 3 شهر سنندج، مریوان و بیجار دارای سالن سینما بوده است و 29 شهر استان از سینما محروم بوده اند که براین اساس جزء استان های کم برخوردار محسوب می شود.

کد خبر 13992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha