احضار سه افسر عراقی به دلیل ادای احترام نظامی برای سرود ملی ترکیه

سرویس عراق و اقلیم کردستان – وزارت کشور عراق سه افسر نظامی این کشور را که در جریان مراسمی در روز 14 ژوئیه جاری به مناسبت سالگرد کشتار ترکمان ها اقدام به ادای احترام نظامی برای سرود ملی ترکیه کرده بودند احضار کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از منابع خبری عراقی، یک منبع امنیتی در این باره اعلام کرد: عثمان الغانمی وزیر کشور عراق دستور احضار این سه افسر را به دلیل نقض قوانین و دستور العمل های نظامی صادر کرد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود در این باره به اسکای نیوز گفت: برخی جریانات سیاسی ترکمان با وساطت در این زمینه تلاش می کنند پرونده مذکور بدون مجازات افسران نامبرده، بسته شود. این در حالی است که این پرونده همچنان در دستگاههای نظامی باز است.

یادآور می شود افسران مذکور، دو مرد و یک زن از قومیت ترکمان هستند که در مراسم مذکور با حضور سفیر ترکیه برای سرود ملی این کشور ادای احترام نظامی کرده اند.

در 14 ژوئیه سال 1959 به مناسبت اولین سالگرد تأسیس نظام جمهوری در عراق، شماری از افسران ارتش و برخی از اعضای حزب کمونیست این کشور، مرتکب کشتار ترکمان ها در کرکوک شدند که در جریان آن صدها نفر کشته شدند.

ترکیه از طریق حمایت از جبهه ترکمانی و تحریکات قومیتی، از نفوذ گسترده ای در کرکوک برخوردار است و این شهر از طریق سفرهای مکرر سفرای ترکیه به آن و خط دهی به جریانات سیاسی ترکمان به پایگاه نفوذی برای دولت آنکارا تبدیل شده است.

کد خبر 13903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha