افزایش تعداد جنگجویان زن کرد سوریه بعد از عملیات نظامی ترکیه

سرویس جهان- نوروز احمد، فرمانده YPJ می گوید تعداد زنان جنگجوی کرد سوریه از زمان حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه، به صورت چشمگیری افزایش یافته است.

به گزارش کردپرس، نوروز احمد، فرمانده کل نیروهای زنان کرد سوریه موسوم به یگان های مدافع زنان یا YPJ از افزایش قابل توجه تعداد زنان جنگجوی کرد سوریه بعد از حملات ترکیه به مناطق کردنشین سوریه در سال 2019 خبر داد.

نوروز احمد به روزنامه گاردین گفته است تنها در دو سال پس از حمله ترکیه در 2019، 1000 جنگجوی زن به این نیرو پیوسته است؛ این در حالی است که دختران زیر 18 سال به خدمت پذیرفته نمی شوند و زنان متاهل نیز نمی توانند عضو یگان های مدافع زنان شوند.

او دلیل افزایش تعداد زنان جنگجوی کرد سوریه و بقای نیروهای YPJ را مقابله با حضور ترکیه در مناطق کردنشین سوریه و تلاش برای بیرون راندن این کشور از عفرین در شمال غرب سوریه عنوان کرد.

نوروز احمد تعداد کنونی نیروهای زن کرد سوریه را 5000 تن عنوان کرد. با این حال تاکید کرد تعداد این نیروها در اوج مبارزه با داعش در سال 2014 نیز همین تعداد بود اما باید یادآوری کرد که صدها تن از آنها در مبارزه با داعش جان خود را از دست داده اند.

او افزود حدود 40 درصد نیروهای پلیس در حسکه از اعضای YPJ هستند و در دو سال گذشته 1000 تن دیگر از زنان به خاطر مبارزه با حضور ترکیه به این نیرو پیوسته اند.

کد خبر 13672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha