بغداد حتی یک دینار از بودجه مربوط به حقوق کارمندان اقلیم را پرداخت نکرده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو ارشد حزب دمکرات کردستان تأکید کرد 200 میلیارد دینار واریزی از سوی دولت مرکزی برای دولت اقلیم کردستان، بخشی از "تسویه حساب ها" است نه بودجه مربوط به حقوق کارمندان اقلیم.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، "ماجد شنگالی" در این باره گفت: بغداد، حتی یک دینار از حقوق کارمندان اقلیم کردستان را پرداخت نمی کند و دولت اقلیم کردستان صادرات نفت را در اختیار ندارد. زیرا قانون بودجه فدرال، واضح و آشکار است و مجلس متشکل از همه جریانات سیاسی، آن را تصویب کرده است.

شنگالی افزود: براساس قانون، دولت اقلیم کردستان باید روزانه حداقل 250 هزار بشکه نفت را به دولت مرکزی تحویل دهد. به همین دلیل، باید حساب هایی بین بغداد و اربیل گشوده شود و مابقی این مبالغ از اقلیم کردستان برای بغداد واریز شود.

عضو ارشد حزب دمکرات کردستان تصریح کرد: 200 میلیارد دینار پرداختی از سوی دولت مرکزی به اقلیم کردستان، در چارچوب تسویه حساب مربوط به ماههای قبلی و حساب ماهیانه بین بغداد و اربیل است و حقوق کارمندان اقلیم کردستان، از طریق صادرات نفت از طرف دولت اقلیم کردستان پرداخت می شود و دولت بغداد در این زمینه یک دینار پرداخت نکرده است.

ماجد شنگالی خاطرنشان کرد: برخی از هزینه های جاری و هزینه های قانونگذاری وجود دارد. از سوی دیگر، دولت اقلیم کردستان از زمان اشغال بخشی از خاک عراق توسط داعش، بدهکار است و دولت مرکزی علاوه بر خودداری از پرداخت حقوق کارمندان اقلیم کردستان، در آن زمان که قیمت نفت بسیار بالا بود اقدام به پرداخت آن بدهی ها نکرده است.

کد خبر 13634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha