65 هزار مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده بدر و پریشان قروه رفع تصرف شد

سرویس کردستان - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قروه گفت: با پیگیری های پی در پی واحد حقوقی و همکاری مستمر یگان حفاظت محیط زیست شهرستان قروه، بیش از 65 هزار مترمربع از اراضی ملی در منطقه حفاظت شده بدر و پریشان قروه رفع تصرف شد.

به گزارش کُرد پرس، توفیق زارعی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیش از 65 هزار متر مربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده بدر و پریشان که توسط دو فرد خاطی با تغییر کاربری به باغ و زمین کشاورزی تصرف شده بود با دو سال پیگیری مستمر و تلاش واحد حقوقی و یگان حفاظت یگان حفاظت محیط زیست شهرستان و طی مراحل گسترده قانونی و قضایی خوشبختانه منتج به رفع تصرف از دست سودجویان اراضی ملی شد.

وی در زمینه مناطق حفاظت شده بیان کرد: این مناطق قوانین مختص به خود دارد و هرگونه دخل و تصرف خارج از برنامه سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع است، اما متأسفانه بعضی از افراد به منظور سودجویی و تصرف منابع ملی و یا ندرتاً بدلیل عدم آگاهی به این مناطق، باعث تخریب و بر هم زدن اکوسیستم بکر در مناطق می شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قروه ادامه داد: این اداره با هر گونه دخل و تصرف در عرصه های طبیعی به ویژه مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان با جدیت تمام برخورد خواهد کرد و اجازه نخواهد داد که انفال الهی دستخوش تخریب و تجاوز قرار گیرند.

زارعی یادآور شد: در صورت تکرار و تصرف، متخلفین خلع ید شده علاوه بر مجازات مقرر قانونی، طبق مواد قانون مجازات اسلامی نیز با تخریب کنندگان و زمین خواران اراضی ملی به شدت برخورد قانونی خواهد شد.

وی از عموم مردم فهیم، متعهد و علاقمند به حفظ محیط زیست تقاضا کرد در صورت مشاهده هرگونه دست اندازی به محیط زیست، شامل ساخت و ساز، تخریب، تصرف اراضی ملی، شکار و صید، آلودگی محیط زیست، آتش سوزی در محدوده منطقه حفاظت شده بدر و پریشان، موضوع را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان و پاسگاه های محیط بانی مستقر در منطقه اطلاع دهند.

گفتنی است منطقه حفاظت شده بدر و پریشان در شهرستان قروه یک زیستگاه بکر و باارزش با مساحت 43530 هکتار در سال 1385 برابر مصوبه 276 شورای عالی محیط زیست به عنوان منطقه حفاظت شده اعلام شده است . این منطقه در جنوب شهرستان قروه واقع است و دارای 42 گونه پرنده، 12 گونه پستاندار و 8گونه خزنده بوده که گونه شاخص منطقه کل و بز می باشد. همچنین چشمه های پر آب و با ارزش فرهنگی و مذهبی و امام زاده موجود در منطقه از ارزشهای فرهنگی و گردشگری منطقه محسوب می شود.

کد خبر 13404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha