افزایش ٤٠ درصدی درآمد گمرکات آذربایجان غربی

سرویس آذربایجان غربی- ناظر گمرکات آذربایجان غربی از افزایش ۴۰ درصدی درآمد گمرکات استان طی سه ماهه اول امسال خبر داد و گفت: میزان درآمد وصولی گمرکات استان در این مدت زمان بیش از هزار میلیارد ریال بوده این میزان در سه ماهه پارسال بیش از ۸۰۲ میلیارد ریال بوده است.

به گزارش کردپرس، توحید آذربد، در جمع خبرنگاران از صدور ۳۹۹ هزار و ۴۶۸ هزار تن کالا طی سه ماهه اول سالجاری از استان به خارج از کشور خبر داد و گفت: ارزش کالاهای صادراتی بیش از ۲۴۲ میلیون دلار است و این میزان صادرات در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال از نظر وزن ۳۸ درصد و از نظر ارزش ۳۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

او با بیان اینکه از این میزان صادرات ۲۵۳ هزار تن از طریق گمرکات و ۱۴۶ هزار تن از طریق بازارچه‌های مرزی استان انجام شده است، ادامه داد: میزان صادرات از گمرکات استان در سه ماهه سال جاری نسبت به مدت زمان پارسال ۹۸ درصد افزایش دارد.

آذربد با اشاره به میزان واردات کالا طی سه ماهه اول سال جاری به استان گفت: در این مدت ۱۳۳ هزار و ۲۸۷ تن کالا به ارزش بیش از ۲۵۲ میلیون دلار از طریق گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان وارد کشور شده است.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی با بیان اینکه میزان واردات از نظر وزن و ارزش در مقایسه با پارسال به ترتیب ۲۶۶ درصد و ۲۴۰ درصد افزایش داشته است، گفت: ارزش هر تن کالای صادراتی ۶۰۷ و ارزش هر تن کالای وارداتی نیز یک هزار و ۸۹۱ دلار برآورد شده است.

آذربد مجموع صادرات خروجی سایر گمرکات داخلی از گمرکات مرزی آذربایجان غربی در سه ماهه اول امسال را ۶۶۵ هزار و ۲۸۶ تن به ارزش بیش از ۶۱۹ میلیون دلار عنوان و اضافه کرد: این میزان در مقایسه با پارسال از نظر وزن ۳۳ درصد افزایش و از نظر ارزش ۳۲ درصد کاهش دارد.

کد خبر 13285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha