خانه مسافرهای غیرمجاز در کردستان باید کنترل و ساماندهی شوند

سرویس کردستان - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری های انجام شده در حوزه گردشگری استان، بر ضرورت کنترل، نظارت و ساماندهی خانه مسافرهای غیرمجاز تاکید کرد.

به گزارش کُرد پرس، محمدابراهیم زارعی صبح امروز در جلسه کمیسیون امنیت گردشگری استان کردستان، اظهار کرد: باید قوانین و مقررات اقامتگاه های گردشگری به طور کامل برای دارندگان خانه مسافرها تشریح و در صورت تخلف و عدم رعایت، با آنها برخورد شود.

وی شناسایی و ساماندهی خانه مسافرهای غیر مجاز و صدور مجوز برای آنها در چارچوب قوانین، مهم دانست و افزود: نباید کاری کنیم که هتل های استان ورشکست شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در ادامه با تاکید بر اینکه ارائه هرگونه خدمات در حوزه گردشگری نیاز به مجوز دارد بر ضرورت دقت و نظارت بر استاندارد و بیمه خودرو و مسافر خودروهای جابجایی گردشگران و همچنین سلامت و هوشیاری رانندگان، تاکید کرد.

زارعی در خصوص ورود مسافر از مرز باشماق و سیرانبند به استان، بیان کرد: این مسافران یا گردشگر سلامت هستند یا گردشگران تفریحی و یا دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه های استان که لازم است نظارت و کنترل دقیق روی آنها وجود داشته باشد.

وی با اشاره به ظرفیت های تاریخی، طبیعی و پزشکی استان کردستان، گفت: کردستان باید مانند همه جای دنیا، از حضور مسافران منتفع شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با هشدار نسبت به ورود ویروس دلتا (کرونا) در همه استان های کشور، ضرورت نظارت بیشتر بر فعالیت تورها و اماکن اقامتی در استان را یادآور شد.

کد خبر 13261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha