حجم آب مخزن پشت سد قشلاق سنندج به 160 میلیون مترمکعب رسید

سرویس کردستان - مدیر اداره منابع آب شهرستان سنندج گفت: در حال حاضر حجم آب پشت سد قشلاق سنندج به ۱۶۰ میلیون مترمکعب رسیده و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش کُرد پرس به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کردستان، عبدالله دولتیاری اظهار کرد: هم اکنون از ۲۱۵ میلیون مترمکعب حجم نرمال مخزن سد قشلاق، ۱۶۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده وجود دارد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه میزان بارش‌های استان در سال آبی جاری نسبت به پارسال ۴۰ درصد کمتر شده و این رقم در ۵۲ سال اخیر بی‌سابقه است افزود: در حال حاضر از سد قشلاق ۲ هزار و ۲۵۰ لیتر در ثانیه برای بخش شرب و ۳۰۰ تا ۳۵۰ لیتر در ثانیه برای بخش کشاورزی رهاسازی می‌شود که نسبت به پارسال کاهش قابل ملاحظه‌ای دارد.

مدیر اداره منابع آب شهرستان سنندج با اشاره به اینکه پارسال ورودی آب به سد قشلاق ۳۰۰ لیتر در ثانیه بود و اکنون ۶۰ لیتر در ثانیه است، ادامه داد: با توجه به کاهش شدید بارش‌ها و البته از سال ۱۳۹۴ تاکنون، روزانه و برای جبران کسری مخزن، سالانه ۱۵ میلیون مترمکعب از سد آزاد به سد قشلاق انتقال داده می‌شود.

دولتیاری خواستار رعایت الگوی مصرف آب به ویژه توسط کشاورزان شد و یادآور شد: با توجه به اینکه ۹۰ درصد منابع آبی در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، کشاورزان باید به سمت تغییر الگوی کشت و مصرف بهینه آب گام بردارند.

کد خبر 13248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha