سه برابر شدن ابتلا به کرونا در مهران / کنترل آرامستان ها بهتر شده است

سرویس ایلام - معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام در جلسه ستاد کرونای استان از سه برابر شدن ابتلا به کرونا در مهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، جمیل صادقی فر گفت: در مرز مهران ورودی ایرانیان یک و نیم برابر و غیر ایرانیان هم نزدیک به ۳ برابر افزایش؛ خروج ایرانیان نیز ۳ برابر شده است و غیر ایرانی خروجی هم کاهش یافته است.

وی افزود: موارد مثبت در مرز مهران نیز سه برابر شده است و باید ورود و خروج از مرز مهران را جدی تر از قبل کنترل کنیم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام خاطر نشان کرد: ما در شهرستان های مختلف آمارهای شکننده ای داریم در شهرستان های بدره و سیروان به دلیل مهمان پذیر بودن با وضعیت خطرناکی رو به رو هستیم.

صادقی فر گفت: تیم های نظارتی در حال بازدید از مراکز بهداشتی، از جمله مراکز واکسیناسیون و مراکز بخش های کووید هستند و اوضاع در حال کنترل است.

او در خصوص سایر شهرستانهای استان نیز اعلام کرد: در شهرستان ایوان و در قالب اجرای طرح شهید سلیمانی در تفرج گاهها و آرامستان ها کنترل بسیار خوبی در حال انجام است و اگر در همه ی شهرستان ها اینگونه برخورد شود می توانیم بیماری را تحت کنترل داشته باشیم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: کنترل آرامستان ها در شهرستان های مختلف بهتر از قبل شده؛ تورهای مسافرتی و همچنین افتتاحیه ها نیز باید متوقف شود.

صادقی فر توضیح داد: تالارهای پذیرایی هم باید تعطیل شود چرا که بسیاری از مبتلایان از این جشن ها حاصل می شود و باید مثل گذشته با این تجمعات برخورد شود.

او گفت: متأسفانه ما مراسم چمر را در شهرستان ملکشاهی داشتیم که این باعث افزایش مبتلایان و افراد درگیر می شود و همه رفتارها و کنترل های دستگاه های اجرایی را زیر سوال خواهد برد و اگر به همین شکل این گونه مراسم در آینده ادامه یابد دیگر این کنترل ها هیچ فایده ای نخواهد داشت.

کد خبر 13247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha