افزایش انتقادها از سازمان ملل به دلیل بسته ماندن گذرگاه مرزی به روی کردهای سوریه

سرویس جهان- سازمان های بشردوستانه از شورای امنیت سازمان ملل در مخالفت با بازگشایی گذرگاه مرزی یعروبیه به روی اداره خودگردان در شمال شرق سوریه انتقاد کردند.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری رویترز، شورای امنیت سازمان ملل به دنبال توافق آمریکا و روسیه، با ادامه کمک رسانی به سوریه از طریق گذرگاه باب الهوی در مرز ترکیه به مدت شش ماه دیگر موافقت کرده است.

با این حال، گذرگاه مرزی یعروبیه عراق که طرف دیگر آن در سوریه، در کنترل نیروهای کرد سوریه قرار دارد همچنان پس از گذشت یک سال بسته ماند تا کردهای سوریه از دریافت مستقیم کمک های سازمان ملل محروم بمانند. چین و روسیه سال گذشته رای گیری برای ادامه فعالیت در این گذرگاه را وتو کردند.

امروز سازمان های بشردوستانه، در کنار اعتراض اداره خودگردان در شمال سوریه به این تصمیم، از شوری امنیت سازمان ملل به خاطر عدم موافقت با بازگشایی گذرگاه مرزی یعروبیه و ارسال کمک به کردهای سوریه از طریق عراق انتقاد کردند.

دیوید میلیباند از کمیته نجات بین المللی در بیانیه ای اظهار داشت: شورای امنیت یک بار دیگر از پرداختن به چالش هایی که زندگی مردم در شمال شرق سوریه را تهدید می کند شکست خورد. آنها از دسترسی به کمک های بشردوستانه محروم هستند.

او تاکید کرد در حالی که کمیته نجات بین الملل و دیگر سازمان های غیردولتی با کمبود ملزومات مورد نیاز روبه رو هستند نیاز به کمک های انسانی 40 درصد افزایش یافته است.

عفو بین الملل نیز تصمیم جدید شورای امنیت سازمان ملل را در جلوگیری از بازگشایی گذرگاه مرزی به روی کردهای سوریه را اقدامی سازش کارانه خواند و تاکید کرد جمعیت آواره ای که در این منطقه ساکن هستند با این تصمیم شورای امنیت نادیده گرفته شده اند.

کد خبر 13184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha