تیم های ارزیابی هلال احمر به منطقه زلزله زده نقده اعزام شدند

سرویس آذربایجان غربی- مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: به دنبال وقوع زلزله عصر جمعه ۱۸ تیر در نقده، ٤ تیم ارزیابی متشکل از ۳ تیم امداد و نجات از شهرستانهای نقده و اشنویه و یک تیم خانه هلال شهرستان پیرانشهر جهت ارزیابی به مناطق متاثر از حادثه اعزام شدند.

به گزارش کردپرس، امیر جعفرزاده استان با حضور در مرکز کنترل اطلاعات و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی اظهار داشت: بدنبال وقوع زلزله ۵ ریشتری ساعت ۲۰:۱۱ عصر روز جمعه ۱۸ تیر ۱۴۰۰در نقده ، بلافاصله اقدام به استخراج مختصات کانون زلزله از مبادی مربوطه کردیم.

او ادامه داد: در لحظات اولیه مدیر کل مدیریت بحران استانداری نیز با حضور در مرکز کنترل عملیات استان ( EOC) جلسه ای جهت هماهنگی های لازم تشکیل شد‌

جعفرزاده گفت : از طریق هلال احمر شعبه نقده با دهیاری‌ها و خانه های هلال در مراکز دهستانها در ارتباط هستیم، خوشبختانه تاکنون گزارش تلفات خاصی از زلزله نقده دریافت نشده است.

او افزود: در این زلزله علاوه بر مرکز کنترل اطلاعات و هماهنگی عملیات استان آذربایجان غربی، کلیه شعب و تیم های امداد و نجات جنوب استان، تیم های واکنش سریع و تیم آنست استان نیز فعال بوده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی عنوان کرد: با توجه به شدت زلزله، 4 تیم ها ارزیابی متشکل از ۳ تیم امداد و نجات از شهرستانهای نقده و اشنویه و یک تیم خانه هلال شهرستان پیرانشهر نیز جهت ارزیابی به مناطق متاثر از حادثه اعزام شدند

جعفرزاده اظهار داشت: تاکنون ۶ روستا مورد ارزیابی قرار گرفته و خوشبختانه خسارتی مشاهده نشده است، به جز ترک خوردگی دیوارها در مناطق غیرمسکونی کانون زلزله، گزارشی از خسارات جانی و مالی اعلام نشده است و ارزیابی ها فعلا در حال انجام است وگزارش‌های تکمیلی متعاقبا اعلام می شود.

به گزارش کردپرس، روز گذشته ۱۸ تیر ماه، نقده سه بار لرزید. بر اساس اعلام سایت لرزه نگاری ساعت ۱۶ و ۱۵ دقیقه حوالی نقده در آذربایجان غربی زمین لرزه ای با قدرت ۳.۶ ریشتر به وقوع پیوسته بود.

همچنین ساعت ۲۰ و ۱۱ دقیقه در نقده زمین لرزه ای به بزرگی ۵ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری و در ۴ کیلومتری نقده، ۱۵ کیلومتری محمدیار و ۱۸ کیلومتری نالوس در آذربایجان غربی رخ داد.

بار سوم نیز در ساعت ٢٢ شب گذشته، زمین‌لرزه ایی به بزرگی ۴.۳ ریشتر در عمق ١٢ کیلومتری زمین حوالی نقده را لرزاند.

کد خبر 13134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha