تأکید برهم صالح بر ضرورت تأمین آب  مورد نیاز عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان – برهم صالح رئیس جمهور عراق بر ضرورت تأمین سهم آب این کشور و تأمین آب مورد نیاز بخش کشاورزی این کشور تأکید کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از السومریه نیوز، دفتر ریاست جمهوری عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: برهم صالح در دیدار با مهدی رشید وزیر آب عراق درباره وضعیت آب کشور و کاهش سطح آب در رودخانه های دجله و فرات و حقابه عراق و میزان رهاسازی آن گفتگو و تبادل نظر کرد.

براساس این بیانیه، برهم صالح تأکید کرد: پرونده آب به عنوان یکی از اصول امنیت ملی عراق به شمار می آید و این امر نیازمند حداکثر اهتمام در سطح ملی با توجه به تغییرات شدید آب و هوایی در عراق و منطقه و سراسر جهان است.

رئیس جمهور عراق همچنین بر ضرورت ارتباط و تعامل با کشورهای همسایه برای تنظیم روابط آبی براساس اصل حسن همجواری و مراعات منافع مشترک همگان و آسیب نرساندن به عراق تأکید کرد.

برهم صالح همچنین به تلاش های دولت و وزارت آب عراق در این باره اشاره و تصریح کرد: حفاظت از سدها و حفظ پهنه های آبی و تالاب ها، تأمین مایحتاج آبیاری برای کشاورزان در سراسر عراق، استفاده از تجربیات بین المللی در زمینه آبیاری و مدیریت پایدار منابع آبی و مقابله با بحران های خشکسالی و بیابان زایی کاملا ضروری است.

کد خبر 13074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha