مرگ زن باردار در ارومیه یک فاجعه است/ در صورت وجود قصور برخورد خواهد شد

سرویس آذربایجان غربی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی اتفاق ناگوار مرگ مادر و نوزاد در بیمارستان فوق تخصصی زنان دکتر مهزاد ارومیه را یک فاجعه خواند و گفت: مرگ مادر باردار جزء خطوط قرمز دانشگاه است و از نظر شاخصهای بهداشتی و ارزشیابیWHO در رتبه بندی کشوری نیز تاثیر گذار است.

به گزارش کردپرس، دکتر جواد آقازاده در این خصوص به وب دا افزود: اتفاق ناگوار مرگ مادر و نوزاد در بیمارستان تخصصی فوق تخصصی زنان دکتر مهزاد ارومیه به عنوان یک فاجعه است که این اتفاق ناگوار می توانست در سایر بیمارستانهای کشور نیز رخ دهد.

او تصریح کرد: مرگ مادر باردار جزء خطوط قرمز دانشگاه است و از نظر شاخصهای بهداشتی و ارزشیابیWHO در رتبه بندی کشوری نیز تاثیر گذار است.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی استان؛ برای کنترل مادران باردار از ماههای اول بارداری تا قبل زایمان و حتی در حین زایمان پروتکلهای بهداشتی است که در خانه های بهداشت تا مراکز تخصصی زایمان انجام می شود.

دکتر آقازاده اظهار کرد: به علت نامشخص بودن مرگ این مادر باردار رئیس بیمارستان، همکاران و پزشکان مربوطه اصرار بر کالبدشکافی بیمار داشتند تا علت مرگ مشخص شود که با رضایت همراهان بیمار به پزشکی قانونی ارجاع داده شد

او ضمن تشکر از حساسیت رئیس دادگستری، دادستان، فرماندهی نیروی انتظامی و نظام پزشکی استان در این قضیه که با تشکیل جلسه به بررسی موضوع پرداخته بودند، گفت: ما نیز در سطح دانشگاه پیگیر هستیم و به محض مشخص شدن نتیجه پزشک قانونی کمیته علت مرگ مادر در بیمارستان با هیاتی متشکل از رئیس دانشگاه، معاون درمان و متخصصین امر برگزار خواهد شد.

دکتر آقازاده تاکید کرد: در این باره اگر قصوری متوجه فردی باشد برخورد مقتضی از طرف دانشگاه و سازمان نظام پزشکی صورت می گیرد و موضوع اطلاع رسانی خواهد شد.

متاسفانه چند روز قبل مادر بارداری در بیمارستان جامع زنان در ارومیه فوت کرد. معاون درمان داشنگاه علوم پزشکی در این خصوص گفته بود: زن بارداری 10 و نیم شب به بیمارستان مراجعه و بستری شد و ساعت 6و بیست و هفت دقیقه صبح تصمیم به سزارین اورژانس گرفته شده است، مادر در عرض سه دقیقه به اتاق عمل منتقل شده و در بدو ورود به اتاق عمل دچار ایست قلبی تنفسی شده است، عملیات احیا در طول دو ساعت انجام شده که در نهایت موثر نبوده و مادر باردار فوت شد.

کد خبر 13053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha